ادغام مراحل شهرستانی و استانی مسابقات قرآن در چهارمحا‌ل‌وبختیاری
کد خبر: 3907380
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
روحانی خبر داد:

ادغام مراحل شهرستانی و استانی مسابقات قرآن در چهارمحا‌ل‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از ادغام مراحل شهرستانی و استانی مسابقات سراسری قرآن در این استان به دلیل پیشگیری از خطرات ویروس کرونا خبر داد.

آیت الله روحانی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به شرایط خاص استان در زمینه شیوع کرونا، اظهار کرد: بر این اساس، مقرر شد مراحل شهرستانی و استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف وامور خیریه استان ادغام و در طی دو روز برای بانوان و آقایان برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیش از این قرار بود مسابقات مرحله شهرستانی در دهه دوم تیرماه در دو شهرستان شهرکرد و بروجن برگزار شود، افزود: به دلیل کاهش چشمگیر شرکت‌کنندگان و نیز شرایط کرونایی، ادغام دو مرحله شهرستانی و استانی در دستور کار قرار گرفته است.

روحانی به کاهش تعداد متسابقان سال جاری به یک سوم در مقایسه با سال گذشته، تصریح کرد: در سال جاری سامانه ثبت‌نام مسابقات دچار اشکال فنی بود لذا بسیاری از علاقمندان نتوانستند در این رقابت ثبت‌نام کنند که شرایط سختگیرانه مبنی بر تمدید نشدن و عدم امکان ثبت‌نام در روز مسابقات مزید بر علت شد تا شاهد کاهش قابل توجه شرکت‌کنندگان در استان و کشور باشیم.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: مسابقات مرحله شهرستانی قرآن اوقاف و امور خیریه در صبح روزهای هشتم و نهم مردادماه برای ۸۱ متسابق خواهر و ۳۹ متسابق برادر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار می‌شود، ضمن اینکه مرحله استانی این مسابقات در بعداز ظهر روزهای یادشده برگزار خواهد شد و نتایج در محل به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

روحانی گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و همچنین رشته قرائت تحقیق و ترتیل و رشته اذان و دعاخوانی به صورت شفاهی برگزار خواهد شد، زمان برگزاری آزمون کتبی رشته تفسیر متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha