رزمایش مواسات لبیک عملی به کلام رهبر انقلاب است
کد خبر: 3902537
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
امام جمعه شهر بِن:

رزمایش مواسات لبیک عملی به کلام رهبر انقلاب است

امام جمعه شهر بن گفت: رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه لبیک عملی به کلام رهبر معظم انقلاب است و کلام ولایت موجب برکات و خیرات برای جامعه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین میرافضلی، امام شهر بن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، درباره اقدامات این شهرستان در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، اظهار کرد: با آغاز این رزمایش از نیمه شعبان کمک‌رسانی‌ها در مقایسه با گذشته، چندین برابر افزایش داشته است و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نقش کلیدی رزمایش مواسات بر عهده امام جمعه شهر است، لذا سند اعتباری برای این رزمایش وجود ائمه جمعه به عنوان رییس قرارگاه است که باعث می‌شود اگر شماره حسابی به مردم جهت کمک داده می‌شود افراد و مسئولان با اعتماد به امام جمعه وجوه خود را با طیب خاطر واریز کنند.

امام جمعه بن گفت: بانک اطلاعاتی نیازمندان باید شامل مشخص کردن تعداد خانوار نیز باشد تا تقسیم‌ها بر مبنای انصاف انجام گیرد که در حال تدارک و تکمیل این موارد هستیم.

حجت‌الاسلام میرافضلی تصریح کرد: حدود 80 درصد بانک اطلاعاتی نیازمندان از قبل مشخص بود و در جریان رزمایش توانستیم فهرست اسامی را از خیریه‌های مختلف تجمیع کنیم، نیازمندانی که در مناطق مختلف شهر ناشناخته بودند و یا دسترسی به خیریه و کمیته امداد نداشتند، شناسایی شده و و در این فهرست اضافه شده‌اند که تاکنون یک فهرست یک‌هزار و ۲۰۰ نفری با حذف اسامی تکراری ایجاد شده است.

امام جمعه بن با تقدیر از گروه‌های جهادی شهر که در قالب رزمایش فعالیت داشتند، افزود: یک جلسه مستقل با ائمه جماعات مساجد برگزار و محوریت رزمایش به روحانیون محول شد تا در روستاها و محلات نیازمندان را شناسایی کنند و مسئول توزیع اقلام کمکی باشد.

وی تاکید کرد: این رزمایش باید تا زمانی که اثرات کرونا وجود دارد ادامه داشته باشد، البته باید دقت داشت که بازار نیز تنظیم شود تا شاهد بیکاری اصناف یا کمبود اقلام نباشیم. توزیع اقلام غذایی مانند برنج، مرغ، خرما و ... باید با همکاری اصناف صورت بگیرد و با خرید اقلام از آنان، بازار اصنافی را که از کرونا آسیب دیده‌اند نیز پویا شود.

حجت الاسلام میرافضلی در پایان با ذکر یک خاطره از رزمایش مواسات، گفت: در کنفرانس استانی به مسئولان به مزاح گفتم نمی‌دانم دعا کنیم که کرونا برود یا نرود چرا که صحنه‌های زیبایی را در رزمایش شاهد بودیم. به مدد رزمایش مواسات، فضای همدلی و کمک مردمی در ایران اسلامی شکل گرفت که برخلاف برخی کشورهای غربی، شأن، حرمت و کرامت انسانی پاس داشته شد و افراد با زبان روزه با دغدغه دنبال کمک به هم بودند. در واقع رزمایش لبیک عملی به کلام رهبر معظم انقلاب است و کلام ولایت موجب برکات و خیرات برای جامعه شد.

انتهای پیام
captcha