ایثار عشایر کوهرنگ در رزمایش مواسات
کد خبر: 3901459
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

ایثار عشایر کوهرنگ در رزمایش مواسات

امام جمعه کوهرنگ با تشریح روند رزمایش مواسات در این منطقه گفت: با وجود جمعیت عشایری منطقه توانستیم کمک‌های ایثارگرانه مناسبی داشته باشیم و تاکنون حدود ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید حسین‌پور، امام جمعه کوهرنگ در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را رزمایشی موفق و ادامه‌دار دانست و اظهار کرد: در منطقه کوهرنگ با وجود جمعیت عشایری توانستیم کمک‌های ایثارگرانه مناسبی داشته باشیم و تاکنون حدود یک‌هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی افزود: همچنین بالغ بر 10 میلیون تومان توسط کاسبان و بازاریان منطقه با بخشیدن اجاره مستاجران آسیب دیده، محقق شد.

حجت‌الاسلام حسین‌پور بیان کرد: در این مدت از بخش‌های مختلف شهرستان کمک‌هایی را داشتیم، از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه نیز حدود 3 هزار بسته در محلات توزیع شده است. در مجموع، دو هزار و ۳۰۰ بسته نیز به اصناف آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یافت.

امام جمعه کوهرنگ با تاکید بر اینکه در شهرستان کوهرنگ تعداد نیازمندان، هم در ساکنان و هم در جمعیت عشایر، بسیار زیاد و تعداد افراد متمول کمتر است، گفت: به همین دلیل باید حجم و تعداد کمک‌ها را افزایش داد. البته کمک‌های ایثارگرانه فراوانی توسط خیران و مردم انجام شده و سازمان‌ها، سمن ها و طلاب و حوزه علمیه پیشقدم این کار هستند، لذا اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است که امیدوارم با کمک مسئولان، بیشتر شود.

امام جمعه کوهرنگ در ادامه گفت: روحانیون و مساجد به عنوان پایگاه اصلی در رزمایش تعیین شده‌اند که نیازمندان هر محله را شناسایی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی را توزیع می‌کنند.

وی تصریح کرد: رزمایش مواسات نباید به ماه مبارک رمضان ختم شود بلکه باید ادامه‌دار باشد تا اهداف مورد نظر در منطقه محقق شود، لذا حداقل دو مرحله دیگر رزمایش جهت کمک‌رسانی در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسین‌پور گفت: کمک مردم با این شدت و حجم باورکردنی نیست تا جایی که در دو نوبت، 470 بسته از بخش‌های محروم منطقه مانند بخش دوآب صمصامی با جمعیت 15 هزار نفری جمع آوری شد و مردم منطقه با همت خود با تعامل خیران و موسسات، بعد از فرمایش مقام معظم رهبری صحنه‌های شیرینی را رقم زدند.

انتهای پیام
captcha