تبیین رسالت ایکنا در رادیو عربی تهران
کد خبر: 3898183
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹

تبیین رسالت ایکنا در رادیو عربی تهران

به‌مناسبت هفدهمین سالروز تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فعالیت‌ها و رسالت این رسانه قرآنی در رادیو عربی تهران تبیین شد.

تبیین رسالت ایکنا در رادیو عربی تهران

به گزارش ایکنا؛ رسالت ایکنا در حوزه قرآن و معارف در برنامه شنبه، 6 اردیبهشت‌ماه «ایران الیوم، المشهد الثقافی: ایران امروز؛ چهره فرهنگی» رادیو عربی تهران تبیین شد و مجید عبیداوی، خبرنگار گروه عربی خبرگزاری ایکنا در گفت‌و‌گو با این رسانه اظهار کرد: ایکنا از زمان تأسیس تاکنون اهداف بلندی را دنبال می‌کند تا فرهنگ و آموزه‌های قرآنی را در میان گروه‌های مختلف جامعه ترویج دهد و مفاهیم قرآن به صورت عملی در زندگی روزمره پیاده شده و جامعه و مردم به سوی فرهنگ قرآنی سوق داده شوند.

وی افزود: ایکنا 19 زبان دارد و همچنین اخبار مربوط به همایش‌ها، جشنواره‌ها، سمینارها، مسابقات و محافل قرآنی و اخبار و تحولات مربوط به جهان اسلام را پوشش داده و این اخبار را به زبان‌های مختلف نیز منتشر می‌کند.

عبیداوی تصریح کرد: فعالان قرآنی و علاقه‌مندان به مطالب و اخبار قرآنی این رسانه را رصد می‌کنند تا از تازه‌ترین اخبار روز با محتوای قرآن آگاه شوند.

وی گفت: تحولات سیاسی در خاورمیانه از دیگر اخبار مورد توجه ایکناست و علاوه بر آن، این رسانه قرآنی با گفت‌و‌گو با علما، شخصیت‌ها و کارشناسان، دیدگاه‌های آنان درباره مسائل مختلف را جویا و این گفت‌و‌گوها نیز با استقبال مخاطبان مواجه می‌شود.

عبیداوی درباره شعبه‌های ایکنا در داخل و خارج از کشور بیان کرد: این رسانه در استان‌های مختلف ایران شعبه‌های استانی دارد و در تعدادی از کشورها از جمله عراق نیز خبرنگارانی افتخاری هستند که اخباری را برای ایکنا ارسال می‌‌کنند.

گفتنی است، ایکنا نخستین و بزرگ‌ترین خبرگزاری تخصصی قرآن‌ کریم در جهان اسلام بوده و با عبارت اختصاری «IQNA» شناخته شده است و در بیستم آبان‌ماه ۱۳۸۲ برابر با پانزدهم رمضان المبارک ۱۴۲۴ هـ.ق، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی،‌ رئیس‌جمهور وقت افتتاح شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha