«سپیده دم بزرگ» در مساجد کرانه باختری سراسری می‌شود
کد خبر: 3877005
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
با شعار آزادی‌خواهی؛

«سپیده دم بزرگ» در مساجد کرانه باختری سراسری می‌شود

گروه بین‌الملل ـ فراخوان‌ نماز جمعه «سپیده دم بزرگ» پس از آغاز در مسجد ابراهیمی و مسجدالاقصی به سراسر فلسطین اشغالی گسترش و مشارکت در آن به‌طور گسترده‌ای افزایش می‌یابد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری الرساله، در تمامی شهرها روستاها و کوچه‌های کرانه باختری آیین سپیده دم بزرگ به یک پیام سراسری مبنی بر اینکه که حمایت از مقدسات فلسطین زین پس وظیفه مردم است نه سیاستمداران، تغییر یافته و فعالیت‌های وابسته با اين فراخوان نه تنها به نماز مختصر نمی‌شود؛ بلکه یک برنامه یکپارچه و همگانی در امتداد آزادی‌خواهی است.

نیروها و جناح‌های مختلف مردمی و ملی وابسته به کرانه باختری خواستار حضور جمعیت انبوه مردم در مساجد مرکزی مناطق مختلف برای اقامه نماز جمعه فردا، 18 بهمن شدند.

استان رام‌الله نیز طبق فراخوان‌ها نماز جمعه فردا را در مسجد بزرگ «العین» وابسته به روستای «البیره» و مسجد «جمال عبدالناصر» در مرکز این استان و در مساجد «ابو شیخدم»، «ترمسعیا»، «عین یبرود»، «یبرود شرقا»، «مسجد القدیم» وابسته به روستای «بیتین» و مساجد روستای «دیر غسانه» برگزار خواهد کرد.

در شهر «طولکرم» نیز نماز سپیده دم بزرگ در مسجد «عثمان بن عفان» و مسجد «عمر بن الخطاب» وابسته به روستای «دیر الغصون» برگزار خواهد شد.

مسجد «عبادالرحمن» در «اردوگاه بلاطه» در شهر «نابلس»، مسجد «الکبیر» در شهر «جنین» و مسجد «الکبیر» در روستای «یعبد» از میزبانان این نمازگزاری خواهند بود.

نمازگزاران همچنین در مسجد «ابراهیمی» وابسته به شهر الخلیل و مسجد «صلاح‌الدین ایوبی» واقع در روستای «قبیبه» و مسجد «الکبیر» وابسته به روستای «سلفیت» حضور خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha