فعالیت خانه‌های قرآنی کشور نیاز به ساماندهی دارد
کد خبر: 3846878
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸

فعالیت خانه‌های قرآنی کشور نیاز به ساماندهی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دارالقرآن کشور گفت: فعالیت‌های خانه‌های قرآنی و نیز تشکل‌های مردم‌نهاد این حوزه در سطح کشور باید ساماندهی شده و به وضعیت مطلوب برسد.

فعالیت خانه‌های قرآنی کشور نیاز به ساماندهی داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی قره‌شیخلو، رئیس دارالقرآن کشور، عصر امروز، دهم مهرماه در همایش فعالان، مربیان و مدیران موسسات قرآنی خلخال، اظهار کرد: فعالیت‌های دارالقرآن کشور در ارتقای سطح قرآن بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه اردبیل رتبه نخست سطح کشور را کسب کرده که اهمیت به مسائل قرآنی یک امر مهم و حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه اردبیل کارنامه درخشانی در فعالیت‌های قرآنی دارد، بیان کرد: آموزش‌های قرآنی برگرفته از ارزش‌های دینی است و باید تمام حرکت‌های برگرفته از قرآن باشد تا بتوانیم رفتاری قرآنی را در جامعه اسلامی ترویج داده و در این زمینه به تمامی اهداف خود دست یابیم.
رئیس دارالقرآن کشور گفت: انتظار ما از مربیان است که آموزش قرآن را با بررسی مباحث آموزشی در دستور کار قرار دهند و قرآن فقط به صورت قرائت، روخوانی، تجوید، تفسیر و سایر مباحث نباشد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود تا بتوانیم مشکلات مباحث قرآنی را به حداقل برسانیم.
قره‌شیخلو تصریح کرد: هر چه داریم برگرفته از قرآن است و باید با ولایت‌مداری، آموزش دین و حفظ ارزش‌های هویت اسلامی این مهم را در جامعه ترویج داده و با استمرار فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها و استان‌های کشور جامعه اسلامی خود را بر مبنای پایه‌های قرآنی پایه‌گذاری کنیم.
وی بیان کرد: فعالیت‌های خانه‌های قرآنی و نیز تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح کشور باید ساماندهی شده و به وضعیت مطلوب برسد که امیدواریم برنامه‌های ما بتواند در توسعه برنامه‌های قرآنی نقش شایانی ایفا کند و ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود که امیدواریم برنامه‌های ما زمینه‌ساز تعالی و پیشرفت جامعه باشد.

انتهای پیام
captcha