رسالت جهاددانشگاهی تولید علم و فناوری است/ خیرین وارد میدان شوند
کد خبر: 3824278
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
رئیس جهاددانشگاهی:

رسالت جهاددانشگاهی تولید علم و فناوری است/ خیرین وارد میدان شوند

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد از لحاظ مالی ضعیف است، افزود: اگر خیرین کمک کنند، می‌توان اقدامات بسیاری را در استان انجام داد، زیرا رسالت جهاددانشگاهی تولید علم و فناوری و کاربردی کردن آن است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، امروز، 12 تیرماه در سفر به شهرکرد، در دیدار با قربانعلی رئیسی، خیّر شاخص چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جهاددانشگاهی توانمندی‌های بسیاری دارد، به طوری که در حوزه‌های پزشکی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که می‌توان این گونه خدمات را در استان ارائه کرد.

وی افزود: اگر زیرساخت‌ها در چهارمحال و بختیاری تأمین شود، می‌توان این‌گونه دانش‌ها را به استان منتقل کرد.

طیبی گفت: اگر زیرساخت‌ها و امکانات برای جهاددانشگاهی فراهم باشد، می‌تواند اقدامات مؤثری را در راستای بهره‌گیری از توانمندی استان انجام دهد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد از لحاظ مالی ضعیف است، افزود: اگر خیرین کمک کنند، می‌توان اقدامات بسیاری را در استان انجام داد، زیرا رسالت جهاددانشگاهی تولید علم و فناوری و کاربردی کردن آن است.



وی افزود: جهاددانشگاهی سازمانی است که منبع مالی ندارد. 20 درصد دولت کمک می‌کند و این مبلغ به حوزه پژوهش برای تولید فناوری اختصاص می‌یابد. در مورد واکسن‌ ماهیان سردابی اقداماتی از سوی جهاددانشگاهی انجام شده و این آمادگی وجود دارد که در چهارمحال و بختیاری نیز این کار انجام شود. همچنین طرح مشاغل خانگی به منظور ایجاد اشتغال و درآمد افراد جویای شغل خانگی در حال اجراست.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه در چهارمحال‌وبختیاری پروژه نوغانداری اجرا شده است، بیان کرد: این کار را می‌توان گسترش داد، زیرا رسالت جهاددانشگاهی تولید علم و فناوری و کاربردی کردن آن است.

وی افزود: جهاددانشگاهی به لحاظ مالی ضعیف است، اگر خیرین کمک کنند می‌توان اقدامات بسیاری را در استان انجام داد.

در ادامه این دیدار قربانعلی رئیسی گفت: چهارمحال و بختیاری استان محرومی است و به کمک‌ نیاز دارد. افرادی هستند که می‌توانند به کار خیر بپردازند و لازم است از آن‌ها حمایت شود.

همچنین، رئیسی احداث مدرسه راهنمایی باب‌الحوائج شهرکرد، ساخت مرکز پزشکی هسته‌ای با مشارکت پزشکان در استان، احداث خوابگاه دانشجویی و ساختمان نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد، احداث اورژانس در شهر لردگان، درمانگاه سرخون، احداث درمانگاه ناباروری شهرکرد را از جمله این اقدامات برشمرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha