صنعت موشکی پشتوانه ایران در مذاکرات است
کد خبر: 3613558
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

صنعت موشکی پشتوانه ایران در مذاکرات است

گروه سیاسی: نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی در تهران گفت: پرتاب موشک به مواضع داعش توسط سپاه باعث شد فضای بین‌المللی به نفع ما تغییر کند، همه بدانند ما نیاز به صنعت موشکی داریم، صنعت موشکی پشتوانه ما در مذاکرات است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، امروز پنجم تیرماه، در خطبه پیش از نماز عید فطر شهرستان محلات با اشاره به آیه ۱۸۳ سوره بقره گفت: ثمره روزه تقواست و یکی از ثمرات تقوا، فرقان است، فرقان یعنی نعمت تجزیه و تحلیل است، تحلیل اشتباه موجب انحراف می‌شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به برخی تحلیل‌های نادرست سیاسی گفت: برخی بحث موشکی را کم اهمیت نشان می‌دهند به این بهانه که امروز عصر گفتمان است نه عصر موشک موشک را مانع تعامل با دنیا می‌دانند، این اشتباه در تحلیل است.
وی با اشاره به حادثه تروریستی در تهران تصریح کرد: پرتاب موشک به مواضع داعش توسط سپاه باعث شد فضای بین‌المللی به نفع ما تغییر کند، همه بدانند ما نیاز به صنعت موشکی داریم، صنعت موشکی پشتوانه ما در مذاکرات است.
حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: این سند به عنوان توصیه مطرح شد و گفته شد که الزام آور نیست ولی وقتی سند به طور جزئی بررسی و مطالعه شد متوجه شدیم کلماتی مانند «تضمین» و «تعهد» به مراتب در آن ذکر شده است. مذاکره دو وجه دارد؛ یا ما به هر قیمتی توافق می‌کنیم یا چانه می‌زنیم تا چیزی به دست آوریم و به اعتلای کشور کمک کنیم.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی در مذاکرات برجام عجله کردند، همین عجله باعث شد که در متن برجام کلماتی آورده شود که از آن سوء استفاده کنند. دشمنان بدانند که ایران با دشمن مذاکره نمی‌کند. صرفاً برای این که نسل سوم و چهارم بدانند و به آنها ثابت شود که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند وارد میدان مذاکره شدیم.
captcha