برگزاری رقابت قاریان طرح ملی تلاوت
کد خبر: 3554218
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

برگزاری رقابت قاریان طرح ملی تلاوت

گروه فعالیت‌ای قرآنی: رقابت‌‌های مرحله نیمه نهایی دومین دوره شوق تلاوت ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت در رشته قرائت تقلیدی از عبدالباسط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به جزیره کیش مرحله نیمه نهایی دومین دوره شوق تلاوت ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت در آخرین رشته این رقابت‌ها یعنی قرائت تقلیدی از عبدالباسط در مسجد امام حسن(ع) جزیر کیش برگزار شد.قاریان نوجوان شرکت کننده در طرح ملی تلاوت در رشته قرائت تقلیدی از عبدالباسط که به نظر می‌رسید از بقیه قاریان آماده‌تر بودند با یکدیگر رقابت کردند و قرائت‌های زیبایی را ارائه دادند.
10 قاری نوجوان از استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، قزوین و چهارمحال و بختیاری به قرائت آیات 24 تا آخر سوره مبارکه حشر پرداختند و پس از آن به سؤالات مربوط به حدیث و مفاهیم آیات تلاوت شده پرداختند که داوری آن بر عهده حجت الاسلام و المسلمین ذاکری است، هم‌چنین این قرائت در مقام‌های بیات، حجاز، صبا و بیات اجرا شده است.
داوری این دوره از رقابت‌ها نیز بر عهده مهدی قره شیخ لو، هاشم روغنی و غلامرضا شاه میوه از قاریان ممتاز و بین‌الللی بود.
در پایان یادآور می‌شود مرحله نیمه نهایی دومین دوره شوق تلاوت ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت از تاریخ 23 تا 27 آذرماه سال جاری در جزیره کیش و مرحله نهایی آن اسفندماه در کربلای معلی برگزار می‌شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۰۹:۵۳
0
0
با شرکت علاقمندان در این طرح به توانایی خود پی می‌برند
captcha