بررسی انتشار اوراق مرابحه در جلسه کمیته فقهی سازمان بورس
کد خبر: 2617081
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
پیره خبر داد:

بررسی انتشار اوراق مرابحه در جلسه کمیته فقهی سازمان بورس

گروه اقتصاد: کارشناس مالی اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی انتشار اوراق مرابحه در جلسه فردای کمیته فقهی این سازمان خبر داد.

مجید پیره، کارشناس مالیِ اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به تشریح جزئیات جلسه فردا، چهارشنبه، 19 آذر 93 کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار پرداخت و اظهار کرد: جلسه کمیته فقهی فردا با موضوع بررسی اوراق مرابحه برگزار خواهد شد. در جلسه فردا ابتدا دستوررالعمل انتشار اوراق مضاربه را نهایی خواهیم کرد، سپس در مورد اوراق مرابحه بحث  و بررسی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کلیت انتشار اوراق مرابحه، قبل از این به تصویب رسیده بود و دستورالعمل انتشار این اوراق هم نهایی شده است اما مدلی که به تازگی به کمیته فقهی ارائه شده است حالتی است که در آن، بانی و فروشنده از نظر سطح مالکیت، نسبت و درصدی را با هم مشترک هستند و این موضوع جدیدی است که  به این کمیته ارجاع شده است و ما انشاءالله این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

کارشناس مالی اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان اظهار کرد: این جلسه ساعت 15 فردا، چهارشنبه، 19 آذر 93 در محل سازمان بورس و اوراق بهادار، واقع در میدان ونک، ابتدای ملاصدرا، شماره 13 برگزار می‌شود.

captcha