فعالیت هزاران پزشک با تعرفه‌های عهد دقیانوس/ بیمه‌های درمانی بیمار هستند
کد خبر: 1375976
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۰
فاضل از آن روی سکه می‌گوید؛

فعالیت هزاران پزشک با تعرفه‌های عهد دقیانوس/ بیمه‌های درمانی بیمار هستند

گروه سلامت: وزیر اسبق بهداشت در زمانی که تمام توجه‌ها معطوف به پزشکان زیرمیزی بگیر شده است، درباره فعالیت هزاران پزشک با تعرفه‌های قدیمی و وضعیت اسف‌‌بار فعلی برخی از پزشکان می‌گوید.

ایرج فاضل، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به انتشار اسامی برخی از پزشکان زیرمیزی بگیر اشاره کرد و گفت: اگر کسی بر خلاف حق و موازین به مردم ظلم کند ما اولین گروهی هستیم که این را موضوع نمی‌‌پسندیم و در مقابل آن می‌ایستیم اما به نظرم این گونه واکنش‌ها بیشتر سیاسی است.
نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی سازمان نظام پزشکی خاطر نشان کرد: افرادی که چنین مسائلی را این روزها مطرح می‌کنند درصدد جلب نظرها هستند. اگر این افراد دلشان می‌سوخت به جای چنین اقداماتی، مسئله تعرفه‌ها و حقوق جامعه زحمت کش پزشکی را تامین می‌کردند که در این وضع اسف‌بار فعلی نباشد.
هزاران پزشک با تعرفه وحشتناک عهد دقیانوش شب و روز فعالیت می‌کنند
فاضل اضافه کرد: چون نمی‌توانند به آن مسائل برسند و توانایی ندارند، این گونه موضوعات را مطرح می‌کنند در غیر این صورت این مباحث چیزی نیست که با روزنامه و تلویزیون حل شود، هزاران پزشک با تعرفه وحشتناک عهد دقیانوش شب و روز کار می‌کنند از این افراد می‌گذرند سپس اسامی چهار نفر را مطرح و تمامی جامعه پزشکی را بدنام می‌کنند.

چنین حرکت‌های خارج از قاعده و خالی از حسن نیت است
رئیس جامعه جراحان ایران چنین اقداماتی را حرکت‌های خارج از قاعده و خالی از حسن نیت دانست و گفت: اگر چنین افرادی هم وجود دارند باید طبق موازین و مقررات کشور در دادگاهی محکوم شوند، ولی این گونه مطرح کردن مسائل نه به نفع مردم، نه جامعه پزشکی و نه بیماران است.
بیمه‌های درمانی بیمار هستند
وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود بیمه‌های درمانی را بیمار دانست و گفت: بیمه‌ها به وجود آمده‌اند تا اگر فردی بیمار شد نگران هزینه‌های آن نباشد و اگر پزشکی بیماری را درمان کرد نگران دستمزدش نباشد منتها بیمه‌های ما بی‌کفایت هستند.
اگر بیمه‌ها نبودند شاید مردم راحت‌تر بودند
وی افزود: اولا اعشاری از چیزی که باید بپردازند را پرداخت می‌کنند چون هیچ یک از تعرفه‌ها عادلانه نیست و پرداخت آن با تأخیرهای بسیار زیادی همراه است، بنابراین مردم و پزشکان ناراحت هستند است و به تعبیری چنین بیمه‌هایی به هیچ درد ملت نمی‌خوردند اگر نبودند شاید مردم راحت‌تر هم بودند.

مردم به سیاست‌های کنترل جمعیت عادت کرده‌اند
این فوق تخصص جراحی عروق و تروما به مباحث سیاست‌های جمعیتی و تغییر هرم جمعیتی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: در مورد سیاست‌ها دو شیوه به کار برده می‌شود، یکی برای ازیاد و دیگری برای کاهش جمعیت. ما به دلیل نرخ بالا و نگران کننده‌ای جمعیتی اوایل انقلاب مجبور بودیم با افزایش جمعیت مقابله کنیم ولی زمانی که این سیاست‌ها موفق بود مطمئنا وارونه کردن آن بسیار مشکل است چون مردم به آن شکل عادت کرد‌‌ه‌اند.
فاضل افزود: از سوی دیگر مردم در کم کردن تعداد فرزندان راحتر می‌توانند تصمیم بگیرند ولی افزایش آن با بسیاری از مسائل دیگر از جمله امور اقتصادی، تحصیلات و آینده کودکان در ارتباط است. متاسفانه در برخی از دبستان‌های ابتدایی نام نویسی از دانشگاه مشکل‌تر شده است.

بعید است که با تبلیغات بتوان جمعیت کشور را افزایش داد
نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی سازمان نظام پزشکی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: امروزه هزینه‌ها سرسام آور است و درآمدها برعکس کم است و کفاف نمی‌دهد، بنابراین خیلی بعید است که با تبلیغات بتوان جمعیت کشور را افزایش داد پس باید شرایط گسترده‌ای آماده شود تا یک زوج عاقل تصمیم بگیرند فرزند بیشتری داشته باشند.

گزارش تصویری مصاحبه را اینجا ببینید

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
-
|
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ - ۰۹:۴۷
0
0
ممنون جالب بود
صالحی
|
-
|
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ - ۱۵:۲۰
0
0
شاید تو مشاغل دیگه هم زیرمیزی و رشوه وجود داشته باشه ولی تو حرفه پزشکی گرفتن زیرمیزی از شخصی که به خاطر سلامتی عزیزانش حاضره زندگیشم بفروشه و خرج درمونش کنه خیلی زوره
captcha