آغاز تحقیقات درباره تشکیک یک استاد کویتی در قرآن
کد خبر: 4211612
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

آغاز تحقیقات درباره تشکیک یک استاد کویتی در قرآن

فیض الظفیری، سرپرست دانشگاه کویت با تأکید بر حفظ نهاد دانشگاهی و لزوم احترام به دین واقعی و حرمت قرآن کریم، از آغاز تحقیق ویژه این دانشگاه درباره تشکیک یکی از استادان خود در قرآن کریم خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، فیض الظفیری، سرپرست و سخنگوی رسمی دانشگاه کویت با تأکید بر حفظ نهاد دانشگاهی و لزوم احترام به دین واقعی و حرمت قرآن کریم، از تحقیق ویژه این دانشگاه درباره تشکیک یکی از استادان خود در قرآن کریم خبر داد.

به گفته وی دانشگاه کویت برای خنثی کردن بحران ناشی از تشکیک از اعضای هیئت‌ علمی درباره قرآن کریم تلاش می‌کند.

الظفیری تصریح کرد: اقدامات قانونی فوری برای روشن شدن حقایق انجام خواهد شد و به گفته وی مبنای کار دانشگاه احترام به دین اسلام و قداست قرآن کریم است.

به گفته سخنگوی رسمی دانشگاه کویت، این دانشگاه با دقت بسیار آنچه را که در شبکه‌های اجتماعی درباره تشکیک یکی از اعضای هیئت‌ علمی در قرآن کریم مطرح شده، دنبال می‌کند و تمام اقدامات قانونی ضروری و فوری برای روشن شدن حقایق و اصلاح امور را انجام خواهد داد.

یکی از استادان دانشگاه کویت اخیراً در کلاس‌های درسی خود به صراحت گفته بود: «چه کسی می‌گوید که قرآن کلام خداوند است؟» وی همچنین از دانشجویان خواسته بود که دیگر پژوهش‌های خود را با بسم‌الله آغاز نکنند.

در پی انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی و واکنش گسترده کاربران کویتی، شماری از نمایندگان پارلمان کویت نیز از عادل العدوانی، وزیر علوم این کشور خواستند تا درباره این موضوع تحقیق و گزارش آن به نمایندگان مجلس ارائه شود. به گفته محمد الداهوم، یکی از نمایندگان پارلمان کویت درصورتی‌که این موضوع حقیقت داشته باشد، این استاد باید از دانشگاه اخراج شود.

محمد الرقیب، دیگر نماینده پارلمان کویت نیز تأکید کرد: قرآن کریم و ارزش‌های دینی خطوط قرمزی است که عبور از آن برای هیچ فردی بدون توجه به موقعیت و مقام او قابل قبول نیست.

انتهای پیام
captcha