قطره‌ای نفت نباید خام فروشی شود
کد خبر: 4211185
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

قطره‌ای نفت نباید خام فروشی شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم تصریح کرد: باید با بهره گیری از مالیات و خودداری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، به گونه‌ای که حتی قطره‌ای نفت، خام فروشی نشود، زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از این نعمت فراهم کنیم.

سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی حوزه‌‎های علمیه کشور، عصر امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: باید عمدتا تمرکز شما بر روی موارد فرار مالیاتی باشد و مصارف مالیات در شهر‌های مختلف نیز برای مردم به خوبی تبیین شود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، نفت را ثروتی خدادادی توصیف کرد و افزود: باید با بهره‌گیری از مالیات و خودداری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، به گونه‌ای که حتی قطره‌ای نفت، خام فروشی نشود، زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از این نعمت فراهم کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت استفاده از مالیات به عنوان یک منبع درآمدی اظهار کرد: دولت ناگزیر است بخشی از هزینه‌ها را از طریق مالیات تأمین کند؛ اما آنچه که در این میان اهمیت دارد، پرهیز از برخورد‌های سلیقه‌ای و عمل بر اساس یک شاخص واحد است.

فرهنگ‌سازی و اخذ صحیح مالیات

وی تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی و اخذ صحیح مالیات، زمینه رضایتمندی مردم فراهم شود؛ چراکه نظام ما بر خلاف دیگر کشور‌ها درصدد تعامل واقعی با مردم است و نوع کار ما نیز با دیگر کشور‌ها متفاوت است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: باید عمدتا تمرکز شما بر روی موارد فرار مالیاتی باشد و مصارف مالیات در شهر‌های مختلف نیز برای مردم به خوبی تبیین شود.

وی با تقدیر از برقراری میز‌های خدمت در مصلی‌های نماز جمعه گفت: میز خدمت در مصلی‌ها کار بسیار خوبی است؛ چراکه مسئولین در یک فضای خوبی با مردم تعامل می‌کنند و از این طریق بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

مشارکت مردم می‌تواند در همه عرصه‌ها راهگشا باشد

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با یادآوری شعار سال افزود: اگر در جامعه میان مسئولین و مردم همدلی وجود داشته باشد، علی رغم همه عناد و دشمنی دشمنان، مشکلات حل خواهد شد؛ چراکه مشارکت مردم می‌تواند در همه عرصه‌ها راهگشا باشد.

وی خطاب به مسئولین ادامه داد: تمام تلاش دشمن فاصله انداختن بین مردم و مسئولین است؛ بنابراین هر چه با عملکرد خود این فاصله را کم کنید، توسعه، عمران و آبادانی کشور را به همراه خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد.

وی با اشاره به افزایش سهم درآمد‌های مالیاتی تا حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های کشور اظهار کرد: تمرکز ما بر مؤدیان بزرگ مالیاتی است و به سرعت به سمت هوشمندسازی و سیستمی کردن نظام مالیاتی می‌رویم.

معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر لزوم تبیین مصارف مالیات برای مردم افزود: مالیات بیش از ۵۰ درصد مؤدیان خُرد صفر بوده و ۴۰ درصد نیز زیر ۲۰ میلیون تومان در سال است.

وی اظهار کرد: مردم باید از پرداخت مالیات رضایت خاطر داشته باشند؛ لذا باید رسانه‌ها کمک کنند تا گزارش اموری که مالیات‌ها صرف آن شده‌اند به گوش مردم برسد.

انتهای پیام
captcha