مادران دارای سه فرزند برای بیمه رایگان شناسایی شوند
کد خبر: 4210625
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰

مادران دارای سه فرزند برای بیمه رایگان شناسایی شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مادران روستایی دارای سه فرزند در استان برای بیمه رایگان از طریق دهیاری‌ها شناسایی شوند و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی  امروز دوشنبه ۲۷ فروردین، در نشست کارگروه استانی بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: بیمه این مادران در راستای ماده ۲۱ قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در استان به اجرا درآمده است.

وی افزود: مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند.

عباس‌زاده گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح حق بیمه ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط توسط دولت در سطح یک جدول سطوح درآمدی به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی در سراسر کشور پرداخت خواهد شد.

معاون استاندار بیان کرد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا نشانی الکترونیکی WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط کلی احراز مشمولان گفت: نداشتن شغل (خانه دار)، سکونت در مناطق روستایی و عشایری و دارای سه فرزند یا بیشتر از شرایط نام نویسی مادران روستایی و عشایری است.

عباس‌زاده بیان کرد:با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سنوات بیمه ای مشمول اضافه خواهد شد.

معاون استاندار تأکید کرد: با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام اول مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ اول فروردین سال ۱۳۹۶ به بعد باشد.

وی گفت: دهیاران از طریق خانه‌ های بهداشت روستایی نسبت به شناسایی بانوان مشمول طرح اقدام کنند و نیاز است بانوان روستایی و عشایر بیشتری زیر چتر بیمه قرار گیرند و از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

عباس‌زاده از فرمانداران خواست در مورد این طرح تشویقی دولت تبیین‌گری لازم را در شهرستان‌ها انجام دهند و افزود: تاکنون در خراسان جنوبی ۸۲۵ نفر ثبت نام کردند و مشمولان طرح باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha