دشمن‌ترین مردم به مسلمانان در بیان سوره «مائده»
کد خبر: 4210623
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم:

دشمن‌ترین مردم به مسلمانان در بیان سوره «مائده»

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: خداوند در آیه 82 سوره «مائده» دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان را یهود و مشرکان برشمردند.

دشمن‌ترین مردم به مسلمانان در بیان سوره «مائده»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم تجمع جامعه دانشگاهیان که در حمایت از پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدامات خبیثانه اسرائیل در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. در این مراسم دانشجویان و اساتید با در دست داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب‌الله گرد هم آمده و در حمایت از مردم غزه شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ایمانی‌مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، در این مراسم، گفت: پیامبر گرامی اسلام در دوره بعثت خود از دو گروه یهودیان و مشرکان زجر و آزار بسیار دیدند.

وی با اشاره به آیه 82 سوره «مائده» اظهار کرد: خداوند فرمود: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ؛ هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت، و با محبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما نصرانی هستیم. این (دوستی نصاری نسبت به مسلمین) بدین سبب است که برخی از آن‌ها دانشمند و پارسا هستند و تکبر و گردنکشی (بر حکم خدا) نمی‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: با اینکه مشرکین در مکه بودند و اذیت یهودیان در مدینه بود، اما دشمنی یهود را بر دشمنی یهود مقدم فرمودند. این داستان تاریخ یهودی است که در چهره صهیونیست به عنوان  مظهر خباثت، قتل، کشتار، جنایت، غصب و هر پلیدی اجتماعی و بین‌المللی در طول تاریخ  از این قوم آشکار شده است.

افسانه تاریخی هلوکاست بهانه‌ای برای قتل عام فلسطینیان بود

ایمانی‌مقدم بیان کرد: نمونه بارز این جنایت ها در تاریخ معاصر ما اسراییل جنایتکار است که از بدو تشکیل به بهانه قتل عام هلوکاست که  آن هم یک افسانه تاریخی است که آمدند مردم فلسطین را در صبرا و شاتیلا قتل عام کردند و 10ها کشتار دسته جمعی راه انداختند و اراضی بسیاری را غصب کردند و در عین حال تن به هیچ قانون انسانی و بین‌المللی ندادند.

وی تصریح کرد: هیچ‌گاه انسان‌های آن سرزمین در آن هفتاد و چند سال اولین‌ترین حقوق انسانی را درک نکردند و این اتفاقات 190 روز اخیر  ویترین پر از تعفن مؤلفه‌های لیبرال دموکراسی غرب  بود و نماد اضمحلال تمدن غرب اتفاقات غزه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: چندین هزار  زن و کودک و پیر و جوان و افراد غیرنظامی و بی‌دفاع قتل عام شدند در این جنایات کجاست حقوق بشر؟ کجاست لیبرال دموکراسی و ادعای آزادی، با این جنایت خونخوار مگر می‌شود گفت‌و‌گو کرد؟ جواب این قتل عام و بی‌تفاوت سازمان‌های بین‌المللی چیزی جز مشت آهنین نیست.

دشمن‌ترین مردم به مسلمانان در بیان سوره «مائده»

حنای غرب دیگر رنگی ندارد

ایمانی‌مقدم افزود: حال به تدبیر امام راحل در تشکیل حزب‌الله و حمایت از جریان‌های مقاومت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در این چند دهه پی می‌بریم . تحلیلگران استراتژیست بین‌المللی اتفاقات اخیر را افول تمدن غرب و یک پیچش تاریخی می‌دانند و رهبری هم در چندین فرمایش خود به این امر اشاره داشته‌اند.

وی اظهار کرد: در روایات یکی از ویژگی‌های آخرالزمان را بیداری مردم بیان کرده‌اند دیگر برای مردم حنای غرب رنگی ندارد. ترامپ در یک مناظره با رغیب همتای خود اعتراف کرد، هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کردم تا جمهوری اسلامی و جریان مقاومت را از بین ببرم چند صد میلیون دلار  برای براندازی بشار اسد کردم. این‌ها به گفته خود  داعش را درست کردند، اما به کجا رسیدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به موقعیت جریان مقاومت عراق و حزب‌الله لبنان، بیان کرد: می‌خواستند جریان مقاومت یمن را از میان بردارند، اما در وضعیت کنونی جریان مقاومت یمن به اقتدار رسیده امروز کدام کشتی آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی جرأت عبور از دریای سرخ را دارد؟

ایمانی‌مقدم افزود: باید به زودی خود را آماده ادای نماز جماعت به امامت ولی امر مسلمین در مسجد الاقصی کنیم. این کار بزرگی که  جریان مقاومت و در رأس آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد مسیر تاریخ  را عوض کرد این یک کار تمدنی است.

وی گفت: اسرائیل مدعی بود که قدرت چهارم نظامی دنیا است اما در این چند روز  ده ها  کشور تمام امکانات نظامی، اطلاعاتی و لوجستیکی خود را بسیج کردند تا گلوله ای به سرزمین های اشغالی نرسد چرا که بحث برایشان حیثیتی بود و بعد از این موفقی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موضع انفعالی گرفتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: باید باور کنیم که ایران اسلامی به برکت خون شهدا، به برکت وجود ولایت فقیه که نیابت ولایت امام زمان (عج) را دارد یک ابر قدرت فکری، نرم‌افزاری و یک ابر قدرت نظامی و جهانی  است.

ایمانی‌مقدم افزود: با این همه اتفاقات اخیر کسانی که در هنوز دلخوش به مؤلفه‌های پوسیده غرب هستند را باید یک منگول سیاسی بدانیم. کسی که  هنوز هم 10ها سال از زمانه خود عقب است و آمال خود را در غرب می‌بیند قدرت تحلیل مسائل سیاسی را ندارد. این جمع نشان با حضور اساتید و دانشجویان از تشکل‌های بصیر و فهیم بی‌تردید نشانگر بصیرت و فهم عمیق جامعه دانشگاهی از وضعیت موجود دارد.

وی گفت: هم دعا می‌کنیم و هر اقدامی در کلاس‌ها و فضای مجازی برای رساندن  پیام قیام اقتدار جبهه مقاومت و مظلومیت مردم غزه انجام خواهیم داد و امیدوارم این حوادث و اتفاقات مقدمه ظهور باشد و چشمان ناقابل ما به جمال مهدی(عج) روشن شود و پرچم این انقلاب  توسط رهبری به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

دشمن‌ترین مردم به مسلمانان در بیان سوره «مائده»

انتهای پیام
captcha