با پیشوایان ظلم، کارزار کنید
کد خبر: 4210349
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
محمدصادق علمی:

با پیشوایان ظلم، کارزار کنید

یک استادیار دانشگاه فردوسی گفت: طبق آیه ۱۲ سوره «توبه» که خداوند در آن فرموده است که با پیشوایان ظلم کارزار کنید، عملیات وعده صادق ضروری بود.

محمدصادق علمی استادیار دانشگاه فردوسی مشهدمحمدصادق علمی، استادیار دانشگاه فردوسی مشهد، در خصوص عملیات «وعده صادق» در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: خداوند در آیه 12 سوره «توبه» فرموده است: «وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ؛ و اگر آنها سوگند خود را بعد از عهدی که بسته‌اند بشکنند و در دین شما تمسخر و طعنه زنند در این صورت با آن پیشوایان کفر و ضلالت کارزار کنید که آنها را عهد و سوگند استواری نیست، باشد که بس کنند.» بنابراین آیه، اسرائیل علاوه بر نقض‌کردن عهد و پیمان کشور ایران، عهد و پیمان سازمان ملل و بشردوستانه را نقض کرده است، بنابراین طبق این آیه قرآن ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و شهادت پاسداران ایرانی، می‌تواند با سران کفر جهانی جنگ داشته باشد. 

وی ادامه داد: امروزه مشاهده می‌کنیم که سران کفر جهانی با اسرائیل همدست شده و جنگ و خونریزی عظیمی را به راه انداخته‌اند و هیچ قرارداد و تعهدی با سازمان ملل برقرار نکرده و همچنین به تعهدات جهانی خود عمل نمی‌کنند،  بنابراین برای پشیمانی آنها باید اقداماتی صورت گیرد تا درس عبرتی برای آنها باشد.

علمی گفت: از مردم سراسر ایران کمال تشکر دارم و به آنها افتخار می‌کنم زیرا در ساعت‌های اولیه انتشار این خبر، در مکان‌های مقدس و خیابان‌ها آمده و خودجوشانه برای حمایت از این امر ارزشمند، گردهم جمع شده‌اند. مردم ایران علی‌رغم تلاش‌های دشمن، در طول تاریخ همیشه عزت‌خواه بوده و برای عزت و شرف ایران تلاش کرده‌اند که گردهمایی شب گذشته آن‌ها در خیابان‌ها و اماکن مقدسه هم بیانگر این عزت‌خواهی و شرافتمندی مردم سرزمین به تمامی جهانیان بوده است. لازم به ذکر است که تمامی مردم باید در چنین شرایطی باهم متحد شوند و برای عزت کشور و دین خود، از اقدامات نظامی حمایت کنند.

این استادیار دانشگاه فردوسی بیان کرد: خداوند در آیه 30 سوره «فصلت» فرموده است: «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند و مژده دهند که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که انبیاء وعده دادند بشارت باد.» بنابراین استقامت بر اعتقادات باعث پیروزی شده و دریافت وعده بهشت برای مسلمانان از سوی فرشتگان را به ارمغان می‌آورد. 

وی تصریح کرد: مردم مسلمان حتی در کشورهای غیراسلامی برخلاف رژیم‌های استعماری و وابسته خود، از این اقدام مقتدرانه و عزت‌آفرین جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و اظهار شادی و خوشحالی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha