ظرفیت‌های اوقاف با مشارکت همگانی شکوفا می‌شود
کد خبر: 4209533
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

ظرفیت‌های اوقاف با مشارکت همگانی شکوفا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه ظرفیت‌های خوبی برای جهش تولید دارد که لازمه شکوفا کردن و به‌روز رسانی این ظرفیت‌ها مشارکت است، گفت: همه ما به شعار سال به عنوان تکلیف نگاه می‌کنیم.

نشست هم اندیشی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان عصر امروز، ۲۰ فروردین‌ماه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه کرمان با موضوع «وقف و نقش اوقاف در تحقق شعار سال» بر هم‌افزایی اصحاب رسانه با اوقاف تأکید کرد و گفت: از دهه ۸۰ تولید، اشتغال و توجه به معیشت مردم از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده و همه ما به شعار سال به عنوان تکلیف نگاه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه ظرفیت‌های خوبی برای جهش تولید دارد که لازمه شکوفا کردن و به‌روز رسانی این ظرفیت‌ها مشارکت است، افزود: بخشی از ظرفیت‌ها در حوزه خاک و آب است. در استان کرمان بیش از یک‌هزار هکتار زمین پسته در اختیار اوقاف قرار دارد که استفاده از دانش‌بنیان‌ها در این حوزه مهم است و همکاری با دانشگاه‌ها آغاز شده است.

جلالی با اشاره به اقدامات اوقاف در حوزه درامدزایی، تصریح کرد: در بافت قدیم شهر کرمان قریب ۱۵۰ خانه داریم که تک رقبه‌ای است و هیچ پشتوانه مالی ندارد که در این حوزه به دنبال مشارکت اقشار فرهنگی هستیم تا بتوانیم این خانه‌ها را ساماندهی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان همکاری سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت موقوفات را ضرورت دانست و با بیان اینکه تعداد بسیاری زمین در اختیار اوقاف قرار دارد که خارج از محدوده شهری قرار دارند که می‌توان از ظرفیت آنها برای بحث مسکن ملی استفاده کرد، گفت: سرمایه‌گذاران برای استفاده از ظرفیت زمین‌های شهری می‌توانند با اوقاف همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha