جنجال در آلمان بر سر برگزاری کنفرانسی در حمایت از فلسطین
کد خبر: 4206928
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

جنجال در آلمان بر سر برگزاری کنفرانسی در حمایت از فلسطین

برنامه برگزاری کنفرانسی در برلین در حمایت از فلسطین، جنجال‌های رسانه‌ای و سیاسی درپی داشته؛ به نحوی که امکان عدم برگزاری این کنفرانس تقویت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اخبار مربوط به برگزاری «کنفرانس فلسطین» در آوریل آینده در برلین، پایتخت آلمان، موجی رسانه‌ای و سیاسی در رد برگزاری این کنفرانس ایجاد کرده است و مخالفان با حمله به برگزارکنندگان این کنفرانس، آنها را «یهودستیز» قلمداد کردند.

این انتقادها باعث شده است تا پارلمان ایالت برلین موضوع محدود کردن کنفرانس و یا حتی لغو آن را بررسی کند.

در همین رابطه وزارت کشور آلمان اعلام کرد بر اساس تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد برای جلوگیری از جرایمی که باعث نفرت‌پراکنی علیه اسرائیل و یهودیان می‌شود اقدام خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد موضوع برگزاری این کنفرانس و ارتباط آن با گروه‌های ضد اسرائیلی، از جمله گروه فلسطینی «صامدون»، را زیر نظر خواهد داشت.

انتقاد به برگزاری این کنفرانس از سوی روزنامه‌های متعددی مطرح شده است؛ روزنامه کوریر برلین در گزارشی پیرامون این موضوع از تیتر «یهودستیزان جهان می‌خواهند در برلین جمع شوند» استفاده کرده و در مطلب خود مدعی شد که هزاران تندروی افراطی قصد تجمع در برلین را دارند.

در حالی که روزنامه «بیلد» که به حمایت قاطع خود از اسرائیل معروف است، یکی از اولین رسانه‌هایی بود که علیه این کنفرانس مطلبی منتشر کرد و در گزارشی مدعی شد که هدف از برگزاری این کنفرانس ریشه‌کن کردن دولت یهودی است.

در واکنش به این رویکرد رسانه‌های آلمانی، سخنگوی نهاد هماهنگ‌کننده کنفرانس (که ترجیح داد نامش فاش نشود) گفت: اتهامات مبنی بر اینکه این کنفرانس از سوی افراد حامی تروریسم برگزار می‌شود، مضحک است. اما هر انتظاری می‌توان داشت؛ به‌ویژه اینکه این اتهامات از سوی رسانه‌ها و سیاستمدارانی مطرح می‌شود که چشم خود را به روی کشته شدن بیش از 30 هزار نفر بسته‌اند و اقدامات رژیم صهیونیستی را دفاع از خود می‌نامند.

انتهای پیام
captcha