نمایشگاه قرآن رویداد فرهنگی بسیار عمیق است
کد خبر: 4205224
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
معاون استاندار اصفهان:

نمایشگاه قرآن رویداد فرهنگی بسیار عمیق است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، آن را رویداد فرهنگی بسیار عمیق توصیف کرد و گفت: این نمایشگاه از نظر اثرگذاری، اقدام کم‌نظیری به‌‌شمار می‌رود.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهانمحمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، روز گذشته، 22 اسفندماه ضمن بازدید از نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در جمع خبرنگاران حاضر در نمایشگاه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نمایشگاه قرآن به خودی خود رویداد فرهنگی بسیار عمیقی است و از نظر اثرگذاری، اقدام کم‌نظیری به‌شمار می‌رود. همزمانی برگزاری این نمایشگاه با ماه مبارک رمضان نیز آثار معنوی بیشتری به دنبال دارد؛ زیرا دل‌ها در این زمان برای درک مفاهیم قرآنی مستعدتر است.

وی در خصوص محل برگزاری نمایشگاه توضیح داد: اگرچه برگزاری نمایشگاه قرآن در محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان خوب است؛ اما قاعدتاً فضای کمی را شامل می‌شود و گنجایش بسیاری ندارد تا همه فعالان قرآنی در آن حضور بیابند و فعالیت کنند. البته نزدیکی محل نمایشگاه به شهر و رفت‌وآمد آسان را می‌توان از محاسن این دوره در مقایسه با دوره قبل برشمرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: عرضه نرم‌افزارهای قوی قرآنی، پدیده جدید نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت و یکی از نمودهای رشد این نمایشگاه است. استان‌های دیگری همچون خوزستان، مشهد و... نیز دارای غرفه‌هایی در این حوزه هستند و کارهای فاخری عرضه کرده‌اند.

وی درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت تصریح کرد: اگر مردم و به‌خصوص جوانان با فرهنگ دینی آشنا نشوند، به نوعی تهدید برایشان به‌ شمار می‌رود. نمایشگاه قرآن موقعیتی ایجاد می‌کند تا افراد با زحمت کمتری، مطالب بیشتری به‌ دست آورند و به اطلاعات خوب و دسته‌بندی‌شده در حوزه‌های گوناگون دسترسی پیدا کنند. این موضوع قطعاً در سلامت انسان و جامعه نیز تأثیر مثبتی دارد.

جان‌نثاری تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم تا در همه زمینه‌ها به‌ويژه علوم قرآنی به‌روز باشیم. عزیزان برنامه‌ریز باید برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در سال آینده دقت داشته باشند تا پیشرفت‌ها مورد توجه قرار گیرد و مفاهیم بهتری ارائه شود. عیوب نمایشگاه را باید برطرف کنیم و بر محاسن آن بیفزاییم تا هر دوره در مقایسه با دوره قبل، کارهای بهتری انجام شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه قرآن نوعی محفل انس است و در مقایسه با سایر نمایشگاه‌ها، اکثر مراجعه‌کنندگان همراه خانواده و فرزندانشان برای بازدید آمده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در پايان سخنان خود ضمن تشکر از زحمات دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه قرآن و عترت گفت: به‌طور کلی نمایشگاه امسال قابل قبول است و ما از آن راضی هستیم، اما نباید به همین مقدار قانع باشیم. ان‌شاءالله در سال‌های آينده بتوانیم نمایشگاه قوتمندتری برگزار کنیم.

یادآور می‌شود، نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از 19 تا 25 اسفندماه در محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود و از ساعت 15 تا 22 میزبان علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha