فعالیت ۳۹ پایگاه امداد و نجات برای خدمت به زائران در ایام نوروز
کد خبر: 4205150
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
مشهدالرضا(ع) در استقبال از نوروز ۱۴۰۳

فعالیت ۳۹ پایگاه امداد و نجات برای خدمت به زائران در ایام نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۳۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و ۹ پایگاه موقت در حوزه امداد و نجات و حوادث احتمالی کار خدمت‌رسانی به زائران و مسافران را انجام می‌دهند.

پایگاه امداد و نجاتمحسن ذاکریان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات این سازمان در آستانه نوروز 1403 و استقبال از زائران نوروزی اظهار کرد: 110 خودرو امداد و عملیاتی با 10 هزار نفر از نیروهای امدادی در سطح جاده‌ها آماده خدمت‌رسانی به افراد حادثه‌دیده هستند، ضمن اینکه شماره 112 ندای امداد و نجات در مواقع نیاز آماده خدمت‌رسانی به هموطنان در حوادث مختلف است.

وی با اشاره به اینکه خدمات هلال احمر استان از 16 اسفندماه آغاز شده و تا 18 فروردین ماه ادامه خواهد یافت تصریح کرد: در صورت نیاز اقدامات خدماتی هلال احمر استان تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید می‌شود. امسال جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی امداد و نجات با 30 پایگاه امداد و نجات ثابت و 9 پایگاه موقت در حوزه امداد و نجات و حوادث احتمالی کار خدمت‌رسانی به زائران و مسافران را انجام می‌دهد.

ذاکریان بیان کرد: در فضای جوانان در حوزه کاهش تصادفات رانندگی معاونت جوانان جمعیت هلال احمر با اجرای سه طرح بهرفت (آموزش و بهبود رفتارهای ترافیکی و خودامدادی) سحر و سحاب شامل 28 ایستگاه در مبادی ورودی شهرهای پر تردد استان به ارائه خدمات متنوع می‌پردازد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این نیز برای روزهای آغازین سال جدید و مراسم سال تحویل در حرم مطهر رضوی که شاهد تجمعات انبوه هستیم برنامه ویژه‌ای داریم و در کنار امدادگران، تیم‌های عملیاتی، بالگرد و آمبولانس‌های این جمعیت  نیز ۳۰۰ نقر از اعضای جوانان و داوطلب جمعیت هلال احمر در اطراف حرم مطهر رضوی طرح سحاب را اجرا می‌کنند.

ذاکرایان در خصوص پیش‌بینی‌های لازم در شرایط جوی نامناسب برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران در جاده‌های استان گفت: در جمعیت هلال احمر استان آمادگی ارائه خدمات در هر گونه شرایط جوی و حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله و سایر موارد را داریم و متناسب با شریط و اطلاعات آب و هوایی وارد عمل می‌شویم.

انتهای پیام
captcha