رونمایی از سامانه «هرمسجد، یک پایگاه قرآنی» در قزوین
کد خبر: 4204617
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

رونمایی از سامانه «هرمسجد، یک پایگاه قرآنی» در قزوین

در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قزوین از سامانه «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» رونمایی شد.

قرائت قرآن در مسجد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قزوین که با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، از سامانه «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» رونمایی شد.

حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم با اشاره به نامگذاری ۱۸ اسفند در تقویم کشور با عنوان سالروز تأسیس کانون‌های مساجد، گفت: یکی از مواردی که باید مورد توجه رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها باشد، کانون‌های مساجد است لذا باید در ساختار برنامه‌نویسی و برنامه‌ریزی که در حوزه فرهنگ، مسائل اجتماعی، دینی و آیینی طراحی می‌شود، با دقت و حساسیت بیشتری مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: توجه به کانون‌های مساجد باید در نظام فکری و برنامه‌ای ادارات ارشاد شهرستان‌ها و اداره کل استان جای اصلی خود را پیدا کرده و کارکرد آن ارتقا یابد نه اینکه یک نهاد تفننی و تشریفاتی باشد بنابراین ارتباط و هماهنگی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن‌های فرهنگی و هنری دارد باید برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم اتفاق بیفتد.

این مسئول با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت اظهار کرد: کانون‌های مساجد باید در موضوعاتی از قبیل اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید نقش آفرینی حداکثری داشته باشد و ما باید نسبت به دینی که به مسجدی داریم، نقش‌آفرینی کنیم.

تربیت نسل مهدوی در مساجد

در ادامه برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید رئوف تقوی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، تربیت نسل امام زمانی را از وظایف کانون‌های مساجد دانست و اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با تربیت نسل امام زمانی و کادر متعهد انقلابی باری از دوش انقلاب بردارند.

وی با اشاره به رونمایی از سایت مسجد پایگاه قرآنی تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، راه اندازی سامانه «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» است که در این راستا ثبت‌نام اولیه از قاریان در استان انجام شده و کانونی که می‌خواهد برنامه قرآنی اجرا کند، در سامانه، درخواست محفل و قاری قرآن را انجام می‌دهد و متناسب با زمان انتخاب شده، یک قاری پذیرش می‌کند.

رونق فعالیت‌ مساجد باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

در ادامه عباس کاظمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، بیان کرد: ما خود را از کانون‌های مساجد می‌دانیم و ثمرات و برکات این مجموعه را هم از نزدیک تجربه کرده‌ایم. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش قابل توجهی در کنار مسجد ایفا می‌کنند و البته با نقطه مطلوب فاصله داریم ولی پر کردن این فاصله نیازمند همت کانونی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: ما در سطح استان قزوین، کانون‌های فرهنگی هنری ترازی داریم که زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ بودند که از جمله این کانون‌ها، کانون فرهنگی هنری ولایت قزوین است بنابراین هرچه فعالیت‌ها در مساجد رونق یابد، آسیب‌های اجتماعی کمتری را شاهد خواهیم بود و البته هرجا مسجدی پای کار نبوده و آغوش باز به روی جوانان نداشته باشد، گرفتاری‌های آن محل بیش از سایر مناطق است.

به گزارش ایکنا در این مراسم از ۵۴ نفر از مدیران فعال کانون‌ها، امامان جماعت، هیئت امنا، فعالان فرهنگی و مدیران کانون‌های تخصصی خواهران و مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha