فعالان کانون‌های مساجد اردبیل به استقبال از ماه میهمانی خدا رفتند
کد خبر: 4204543
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

فعالان کانون‌های مساجد اردبیل به استقبال از ماه میهمانی خدا رفتند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اردبیل گفت: همزمان با هفته غبارروبی مساجد به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، فعالان کانون‌های مساجد در این امر خیر مشارکت و مساجد را برای پذیرایی از ماه میهمانی خدا آماده کردند.

فعالان کانون‌های مساجد اردبیل به استقبال از ماه میهمانی خدا رفتندمصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: همزمان با هفته غبارروبی مساجد به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، فعالان کانون‌های مساجد در این امر خیر مشارکت و مساجد را برای پذیرایی از ماه میهمانی خدا آماده کردند.

وی افزود: هر ساله این سنت حسنه به همت نوجوانان و جوانان با شور و نشاط خاصی صورت می‌‌گیرد و مساجد را برای برپایی هرچه باشکوه‌تر ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان آماده‌سازی می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اردبیل با اشاره به نام‌گذاری دهه پایانی ماه شعبان با عنوان دهه غبارروبی مساجد تصریح کرد: آیین غبارروبی مساجد علاوه بر آماده‌سازی مساجد برای برپایی برنامه‌های مختلف در ماه مبارک رمضان، به نوعی باعث آمادگی دل‌های مؤمنان برای حضور هرچه معنوی‌تر در برنامه‌های این ماه پرفضیلت می‌شود.

آمون اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های قرآنی همانند آیین‌های جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، برگزاری جلسات بصیرتی، برپایی سفره‌های افطاری ساده، اجرای سرودها و همخوانی‌‌های نوجوانانه، تجلیل از روزه اولی‌ها و توجه ویژه به پایگاه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان توسط کانون‌های مساجد استان اجرا خواهد شد. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: بیش از 650 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان اردبیل فعال هستند که در این امر مهم برای آماده‌سازی مساجد در استقبال از ماه مبارک رمضان مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha