امامزادگان البرز میزبان روزه‌داران می‌شوند
کد خبر: 4204307
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

امامزادگان البرز میزبان روزه‌داران می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از برپایی مراسم افطاری ساده در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد و گفت: سفره‌های افطاری با استفاده از کمک‌های مردم و همچنین نیت واقفان خیراندیش برپا می‌شود.

افطاری ساده

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر گسترش فرهنگ افطاری ساده و پهن کردن سفره‌های بی‌آلایش در ماه مبارک رمضان تأکید کرده‌اند، اظهار کرد: از جمله مزیت‌های سفره‌های افطاری ساده، اجتناب از تجملات، بهره‌مند شدن فقرا و مستمندان از این سفره و تقویت روحیه همدلی، تعاون و کمک به نیازمندان ‌بین آحاد مردم جامعه است.

وی افزود: در جامعه‌ای که بار تورم روی دوش قشر متوسط و ضعیف آن سنگینی می‌کند، توجه به اقشار نیازمند در اولویت قرار دارد و برگزارکردن این افطاری‌ها به صورت ساده می‌تواند الگوی سبک زندگی اسلامی را در جامعه رواج دهد.

این مسئول با بیان اینکه مراسم افطار در آستان مقدس امامزادگان استان بسیار ساده برگزار می‌شود و مردم روزه‌دار پس از اقامه نماز جماعت پای سفره افطار می‌نشینند، گفت: سفره‌های افطاری با استفاده از کمک‌های مردم و همچنین نیت واقفان خیراندیش برپا می‌شود.

دشتکی تصریح کرد: افطاری ساده شامل خرما، شیر، سبزی، نان و پنیر است، ضمن این که در طول هفته نیز دو یا سه مرتبه وعده‌ غذای گرم ‌میان زائران و روزه‌داران توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha