اجرای طرح «ضیافت الهی» در 46 بقعه متبرکه لرستان
کد خبر: 4203802
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

اجرای طرح «ضیافت الهی» در 46 بقعه متبرکه لرستان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از اجرای طرح «ضیافت الهی» در 46 بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: به‌مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه جزءخوانی و ترتیل‌خوانی و همچنین تفسیر قرآن را در شش بقعه متبرکه شاخص استان خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان و عید نوروز باستانی این اداره‌کل برنامه‌های خود را در دو بخش شامل طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان و طرح «آرامش بهاری» ویژه نوروز برگزار می‎کند.

وی از اجرای طرح ضیافت الهی در 46 بقعه متبرکه شاخص استان لرستان خبر داد و افزود: جهت اعزام مبلغ نیز درخواستی به سازمان اوقاف و امور خیریه داده‌ایم که مبلغانی از قم به استان اعزام شوند و در کنار آن از ظرفیت مبلغان بومی نیز استفاده خواهیم کرد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در این ایام برنامه‌های مشترکی در قالب طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری خواهیم داشت، اضافه کرد: به‌مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه جزءخوانی و ترتیل‌خوانی را در شش بقعه متبرکه شاخص از جمله زید بن‌ علی(ع) خرم‌آباد، محمد و ابوالوفاء کوهدشت، ابراهیم دلفان، جعفر بروجرد و مکان متبرکه الیگودرز را خواهیم داشت و جلسات تفسیر قرآن کریم نیز در هر شهرستان به میزبانی یک بقعه متبرکه شاخص برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، جلسات سخنرانی و روشنگری، مراسم ویژه لیالی قدر و ایام شهادت امام علی(ع) و همچنین ایام ولادت امام حسن‌مجتبی(ع) را از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان در ایام نوروز و ماه رمضان برشمرد.

وی به برپایی 15 خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان به‌مناسبت ماه رمضان اشاره کرد و افزود: در قالب خیمه‌های معرفت غرفه‌های ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده در بقاع متبرکه شاخص استان برپا خواهد شد.

عباس‌زاده به غبارروبی بقاع متبرکه استان در آستانه ماه مبارک رمضان و نوروز اشاره کرد و گفت: مراسم تحویل سال نو نیز در بقاع متبرکه شاخص اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به پایبندی مردم استان به مسائل شرعی و دینی و اینکه قطعاً مردم ما برای این ایام برنامه‌ریزی صحیحی خواهند داشت و در کنار برنامه‌های ویژه ماه رمضان برنامه‌هایی همچون دید و بازدید، صله رحم را انجام خواهند داد، گفت: با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان مسافرت‌ها کمتر خواهد بود و از مردم این انتظار می‌رود که از روزه‌خواری خودداری و حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ و تلاش کنند، و دید و بازدیدهای نوروزی را در ایام شب انجام دهند و با تبدیل مهمانی‎ها به افطاری به سفره‌های خود برکت ببخشند.

انتهای پیام
captcha