آغاز غبارروبی مساجد البرز در آستانه ماه رمضان
کد خبر: 4203684
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

آغاز غبارروبی مساجد البرز در آستانه ماه رمضان

مراسم غبارروبی از مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، با حضور جمع کثیری از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان البرز آغاز شد.

غبارروبی مساجد

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان و برای ایجاد فضایی معنوی و روحانی به‌منظور برگزاری آیین‌های خاص این ماه مبارک، غبارروبی مساجد، شست‌وشوی جداره‌های مساجد و اماکن مذهبی البرز آغاز شده است.

این مسئول گفت: غبارروبی مساجد توسط مردم از برنامه‌های شاخص و دیرینه این ایام است که  با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی مساجد توسط مردم انجام می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز با بیان اینکه مساجد در ماه رمضان کانون حضور خواهند بود در نتیجه نیاز است که غبارروبی نیز از آنها صورت گیرد، همان‌طور که ما خانه‌هایمان را در عید نوروز غبارروبی می‌کنیم تا برای ورود مهمانان مهیا شود، مساجد هم نیاز است که برای مهمانی خدا، آماده باشند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مسجدمحور طی ماه مبارک رمضان در استان البرز افزود: سعی داریم فضای معنوی در اجتماع حاکم شود، بنابراین با محوریت مساجد و رویکرد محله‌محوری با مشارکت گسترده اعضای مسجدی برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

شکری به اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های مسجدمحور طی ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: افزایش نشاط معنوی، انس با قرآن، ترویج سبک زندگی اسلامی، دستگیری و کمک به نیازمندان، مناجات‌خوانی در محلات و مساجد، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی از جمله این اهداف است.

انتهای پیام
captcha