برگزاری مهم‌ترین رویدادهای قرآنی کشور تحت‌الشعاع «طوفان‌الأقصی»
کد خبر: 4203065
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
اهم رویدادهای قرآنی پائیز 1402

برگزاری مهم‌ترین رویدادهای قرآنی کشور تحت‌الشعاع «طوفان‌الأقصی»

عرصه قرآنی کشور در پاییز سال گذشته شاهد برگزاری بخشی از مهم‌ترین رویدادهای خود از جمله چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بود که تحت تأثیر طوفان‌الأقصی نسبت به کشتار بی‌رحمانه مردم غزه واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا، عرصه فعالیت‌های قرآنی چه داخلی و چه بین‌المللی در فصل پاییز سال گذشته (1402) براساس تقویم زمانی مشخص و همچنین بنا بر مناسبت‌های گوناگون در حالی پیگیری شد که جهان اسلام رویداد بزرگی را در حال تجربه کردن بود. رویدادی تحت عنوان «طوفان‌الاقصی»؛ عملیات نظامی حماس علیه اسرائیل که شروع آن از 15 مهرماه بود که هر چند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست اما واکنش اسرائیل را نیز  در پی داشت.

کشتار جمعی مردمان مسلمان باریکه غزه، دل هر جامعه آزاداندیش و آزاده‌خواهی را به درد آورد. تبعات منفی این مواجهه نظامی ناعادلانه که تاکنون نیز ادامه دارد، جامعه قرآنی را نیز به واکنش‌های متعددی واداشت که بخشی از آن را در فصل سوم سال گذشته شاهد بودیم.

در ادامه به مهم‌ترین رویدادهای قرآنی پاییز 1402 اشاره می‌شود: 

عکس 2اعزام «علی‌ غلام‌آزاد» به مسابقات قرآن کرواسی + «علی غلام‌آزاد» رتبه سوم مسابقات کرواسی را کسب کرد

جامعه قرآنی در فصل سوم سال گذشته شاهد اعزام 6 نماینده شایسته در رشته‌های مختلف به مسابقات بین‌المللی قرآن بود.

«علی غلام‌آزاد»؛ حافظ کل قرآن کریم به نمایندگی از ایران، ششم مهرماه برای شرکت در بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی عازم این کشور شد و در نهایت رتبه سوم رشته حفظ قرآن را در این دوره از مسابقات از آن خود کرد.

حضور نماینده ایران در اولین مسابقات قرآن قزاقستان

محمدرسول تکبیری، دیگر حافظ کل قرآن از جمهوری اسلامی ایران بود که نهم آبان سال گذشته به عنوان نماینده کشورمان در نخستین دوره مسابقات قرآن قزاقستان به این کشور اعزام شد.

در نخستین دوره این مسابقات که به مناسبت روز جمهوری قزاقستان برگزار شد، نمایندگانی از کشورهای مصر، عربستان، قطر، کویت، مالزی، لبنان، ترکیه، روسیه، مغرب، اندونزی، قزاقستان، ایران حضور داشتند.

اعزام حسین خانی‌بیدگلی به مسابقات قرآن روسیه

حسین خانی‌بیدگلی، سومین حافظ کل قرآن از  ایران بود که نوزدهم آبان‌ماه سال 1402 برای شرکت در بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور روسیه به مسکو اعزام شد.

اعزام ۳ نماینده از ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت که آبان‌ماه سال گذشته برگزار شد، شاهد حضور 3 نماینده از ایران بود که طی آن امین عبدی در رشته قرائت تحقیق، میلاد عاشقی در رشته حفظ کل بزرگسالان و ابوالفضل میرابی در رشته حفظ کل قرآن خردسالان به این مسابقات اعزام شدند.

بیش‌ از ۶ هزار فعال قرآنی بیانیه تشکر از رئیس‌جمهور را امضا کردند

هتک حرمت قرآن کریم یک شهروند سوئدی، افکار جهان اسلام را جریحه‌دار کرد و خروش آن‌ها را در پی داشت. در پی این رویداد شنیع، رئیس جمهور 28 شهریور در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد و مواضع او در دفاع از ساحت قرآن کریم منجر به آن شد تا جامعه قرآنی ـ بالغ بر 6 هزار نفر ـ از او با صدور بیانیه‌ای، تقدیر کنند.

عکس 2

حضور ۸۰۶ نفر در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن

5 مهرماه و پس از پایان یافتن مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نفرات راه‌یافته به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری این رویداد مشخص شدند.

براین اساس 802 متسابق در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان و دعاخوانی و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش آقایان و بانوان به این مرحله معرفی شدند. 

برگزاری دوره آمادگی راه‌یافتگان به مسابقات سراسری قرآن

پس از اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله مقدماتی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری دوره‌ای برخط برای آمادگی بیشتر راه‌یافتگان به این مرحله خبر داد که از 15 تا 17 مهرماه سال 1402 برگزار شد.

اعلام اسامی گروه‌های تواشیح راه‌یافته به مسابقات سراسری قرآن

یکی از بخش‌های چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اجرای گروه‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی(تواشیح) بود که به این منظور رقابت‌های استانی این بخش طی روزهای 24 و 25 مهرماه سال گذشته برگزار شد و در نهایت ۱۰ گروه در بخش بانوان و ۱۶ گروه در بخش آقایان به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند.

مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور تعیین شد

اما در آستانه برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و همچنین چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، آبان سال 1402، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور، طی حکمی سیداحمد مقیمی، از قاریان بین‌المللی کشور و از داوران با سابقه مسابقات قرآنی را به ‌عنوان مسئول دبیرخانه این ستاد منصوب کرد.

تصویب ۷ اولویت برای مسابقات قرآن ایران

شصت و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم که آبان ماه سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن و عترت این وزارتخانه برگزار شد 7 مصوبه برای اجرایی‌سازی فعالیت‌های قرآنی طی سال‌های 1402 و 1403 در پی داشت.

حضور 91 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن و ثبات در محل برگزاری این مسابقات و همچنین برگزاری کنگره ملی اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب از جمله آن‌ها بود.

برگزاری مرحله استانی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به شکلی مجزا از بخش اصلی و به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شد. پیش از مرحله نهایی، آزمون مرحله استانی این بخش ۲۷ مهرماه سال 1402 در سراسر کشور برگزار شد که در مجموع ۱۵۳۰ نفر در رشته‌های معارف صحیفه سجادیه، معارف نهج‌البلاغه و تفسیر و معارف قرآن کریم حضور داشتند.

مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف ۹ آذر در بجنورد آغاز می‌شود + برپایی مسابقات سراسری قرآن اوقاف با یاد شهدای غزه

نشست خبری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قران کریم، 21 آبان سال گذشته در غیاب حمید مجیدی‌مهر؛ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل؛ معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان برگزار و طی آن اعلام شد که این دوره از مسابقات 9 آذرماه سال 1402 به میزبانی بجنورد آغاز شده که مجتمع اقامتی داریوش میزبان متسابقان مرد و مجتمع پتروشیمی این شهر میزبان متسابقان زن است. همچنین در این نشست از پوستر این دوره از مسابقات نیز رونمایی شد.

همچنین براساس اعلام ستاد برگزاری این دوره از مسابقات، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با یاد و خاطره شهدای غزه در جریان عملیات طوفان‌الاقصی از 9 تا 18 آذر برگزار شد. 

آئین افتتاحیه چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن برگزار شد

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، 9 آذرماه سال گذشته رسماً کار خود را در بجنورد آغاز کرد. سه روز نخست این دوره از مسابقات اختصاص به بخش نغمات دینی داشت که اختتامیه آن 12 آذر برگزار شد و در ادامه تا 18 آذر نیز بخش آوایی و حفظ قرآن در دو حوزه آقایان و بانوان برگزار شد.

عکس 7برگزاری فینال چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن 

مرحله فینال دو رشته مهم قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم ۱۷ آذرماه سال گذشته در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد که طی آن شش حافظ کل و پنج قاری در بخش بانوان و هشت قاری و هشت حافظ کل در بخش آقایان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

برگزاری مسابقات قرآن نوجوانان سال آینده در خراسان شمالی

در پی میزبانی موفق بجنورد از چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که 9 تا 18 آذرماه سال گذشته برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین اختتامیه این دوره از مسابقات از برگزاری مسابقات قرآن نوجوانان در سال آینده به میزبانی خراسان شمالی خبر داد. 

عکس 4حضور مدیران امور قرآنی ایران در مراسم تجلیل از حافظان قرآن عراق

تعامل و ایجاد هم‌افزایی میان مدیران و مسئولان قرآنی با مسئولان اعتاب مقدسه عراق، موجب شد تا جمعی از مدیران قرآنی ایران، 15 مهر سال 1402 به شهر کربلا مسافرت کرده و در محفل قرآنی آن شرکت کنند. در جریان برگزاری این محفل از 1400 حافظ کل قرآن کشور عراق نیز تجلیل شد.

اعلام آمادگی مدرسان قرآن برای حضور در کنار مردم غزه

اما در پی وخامت اوضاع معیشتی مردم غزه در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و با توجه به مصوبه کمیته هماهنگی برنامه جامعه قرآنی در حمایت از طوفان الاقصی، در سال گذشته به همت اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، سامانه ثبت‌نام مدرسان قرآن در دفاع از قدس شریف، راه‌اندازی شد که براساس آن ۵۵۶ نفر از اساتید و فعالان قرآنی کشور از طریق این سامانه تحت عنوان «قدس تنها نیست» آمادگی خود را برای اعزام به غزه اعلام کردند.

درخواست اعضای گروه تواشیح محمدرسول‌الله(ص) برای اعزام به فلسطین

در راستای همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اعضای گروه مدیحه‌سرایی محمد رسول‌الله(ص) بسیج سپاه تهران بزرگ مهرماه سال گذشته طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری، آمادگی خود برای حضور در جبهه‌های مقاومت و مبارزه با صهیونیست را اعلام کردند.

عملیات قرآنی طوفان‌الاقصی راه‌اندازی شد

عملیات قرآنی طوفان‌الاقصی با هدف استفاده از شبکه مردمی جلسات خانگی قرآن کریم و بهره‌مندی از ۱۲ هزار جلسه خانگی قرآن در سطح کشور به نیت حمایت و یاری مردم فلسطین از سوی پویش مردمی ستاره‌های زمین آبان ماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

در این عملیات جلسات قرآن با حضور اعضای خانواده یا با دعوت از اقوام در سطح محله و فضای مجازی راه‌اندازی شده و برهمین اساس در محلات اعم از مساجد، مدارس، پایگاه‌های بسیج، بوستان‌ها و... و فضای مجازی، شامل پخش زنده اینترنتی مانند پخش اینستاگرامی، انتشار صوتی یا فیلم جلسات در گروه‌های فامیلی، دوستانه و... برگزار شد.

برپایی مرحله کشوری مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه

چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویژه نیروهای پایور، وظیفه و بازنشستگان ۲۴ مهرماه سال گذشته، با حضور بیش از ۲۶۰ نفر شد.

قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، حفظ موضوعی قرآن و مفاهیم قرآن کریم بخش‌های گوناگون این دوره از مسابقات بود.

اپلیکیشن اطلس مؤسسات قرآنی کشور طراحی شد

راهنمایی مخاطبان برای جست‌و‌جو، شناخت و بهره‌گیری از مؤسسات قرآنی عمومی و تخصصی با رعایت بُعد جغرافیایی از جمله مهم‌ترین اهداف طراحی اپلیکیشن اطلس مؤسسات قرآنی کشور بود که به همت اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت (ع) طراحی و به انجام رسید.

آغاز هفدهمین دوره طرح قرآنی مشکوة

هفدهمین دوره طرح حفظ تلفنی قرآن کریم با عنوان طرح «مشکوة» از ۱۵ مهرماه سال گذشته آغاز و تا پایان آذرماه ادامه داشت. این طرح را سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به مورد اجرا درآورده و آموزش‌های مربوط به حفظ قرآن کریم به نابینایان و توان‌یابان جسمی و حرکتی را شامل می‌شود.

چهارمین جلسه از دوره آموزش عالی قاریان ممتاز جوان برگزار شد

چهارمین جلسه از دوره آموزش عالی قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان، از ١٩ تا ٢١ مهرماه از سوی شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

این دوره با اهدافی از جمله جهش در عرصه تلاوت حرفه‌ای قرآن در جمهوری اسلامی ایران، کادرسازی و ایجاد عقبه مطمئن از قاریان ممتاز و دارای سبک‌های اصیل و بدیع، جریان‌سازی قرآنی در سطح بین‌الملل و تثبیت جایگاه ایران به عنوان پیشتاز عرصه قرائت در جهان اسلام، تقویت ارتباط و تعامل با قاریان ممتاز و رصد مستمر فعالیت‌های ایشان و تولید تلاوت‌های اثرگذار برای پخش از شبکه‌های صدا و سیما و انتشار در فضای مجازی راه‌ندازی شد.

۷ مؤسسه به تعداد مؤسسات قرآنی کشور اضافه شد + موافقت با تأسیس هشت مؤسسه قرآنی

در جریان برگزاری پنجاهمین جلسه رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت ارشاد و همچنین برگزاری پنجاه و هشتمین جلسه از این سلسله جلسات در مجموع با تأسیس 15 مؤسسه قرآنی موافقت شد.

از جمله مصوبات پنجاهمین جلسه رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت ارشاد که ۲۹ مهرماه سال گذشته برگزار شد، موافقت با تأسیس 7 مؤسسه قرآنی دیگر در کشور بود و یکی از مصوبات جلسه پنجاه و هشتم از این سلسله جلسات که 11 آبان سال گذشته برگزار شد، موافقت با اضافه شدن 8 مؤسسه قرآنی دیگر به مجموع مؤسسات قرآنی کشور بود.

ضبط ۱۵۰ قطعه تلاوت تصویری از اساتید و قاریان ممتاز استان­‌ها

شورای عالی قرآن آبان‌ماه سال گذشته و در ادامه تولید تلاوت قرآن در استان­‌ها، طی همکاری مشترک بین صدا و سیمای مراکز سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان، تعداد ۱۵۰ قطعه تلاوت تصویری از اساتید و قاریان ممتاز استان­‌های مذکور را ضبط کرد.

مراسم افتتاح ۲ جلسه قرآن در مسجد فخرآباد برگزار شد

مراسم افتتاح دو جلسه مسجد فخرآباد تهران، ۱۰ مهر مصادف با شب میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور نمازگزاران برگزار شد.

براین اساس آموزش تجوید و قرائت قرآن سیدمحسن موسوی‌بلده، از پیشکسوتان قرآنی که جلسه نخست آن، هفتم مهرماه سال گذشته برگزار شده بود، از جلسه دوم به مسجد فخرآباد انتقال یافت.

علاوه بر جلسات آموزشی موسوی بلده در این مسجد، جلسه آموزش قرائت قرآن احمد مرادی، مدرس و قاری و از شاگردان مرحوم استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی)، نیز در این مسجد از سرگرفته شد.

معرفی برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن بسیج

مرحله شهرستانی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج مستضعفین تا دهم مهرماه سال گذشته ادامه یافت و با برگزاری جشن «چلچراغ آیه‌ها» همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) مراسم اختتامیه آن برپا و از برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

برگزاری کنگره سراسری قرآن ویژه دانش‌آموزان سمپاد

بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان،7 تا 14 مهر سال گذشته به میزبانی شهر یزد برگزار شد. سیدمحمد فاطمی، کارشناس امور فوق‌برنامه‌ سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دبیر این دوره از کنگره در گفت‌و‌گویی با ایکنا، این مسابقه را ویژه پایه‌های تحصیلی هفتم و هشتم و نهم(دوره اول متوسطه) و دهم و یازدهم (دوره دوم متوسطه) دانست و گفت: چهار رشته حفظ(عمومی)، حفظ ویژه، قرائت تقلیدی و مفاهیم بخش‌های گوناگون این مسابقات هستند.

ثبت ۱۲ هزار مسجد در سامانه «مسجد پایگاه قرآن»

بنا به گفته حجت‌الاسلام لیمویی، مدیر دارالقرآن بسیج کشور همزمان با هفته بسیج در سال گذشته، ۱۲ هزار مسجد در سامانه «مسجد پایگاه قرآن» ثبت‌نام کردند و از جمله مواردی که در این مساجد پیگیری می‌شود، برگزاری کلاس‌های فعال قرآنی است.

رقابت ۳۰۰ نفر در مرحله نهایی مسابقات قرآن فراجا

مرحله نهایی مسابقات قرآن فراجا ۷ آذر سال گذشته برگزار شد و 9 آذر نیز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر با حضور فرمانده کل انتظامی کشور و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی کشور در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی آموزشی عمار شهر قم بودیم.

این دوره از مسابقات با حضور 300 متسابق در ۱۰ رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء و همچنین قرائت تحقیق، ترتیل قرآن، اذان و درک مفاهیم سطح ۱ و ۲ برگزار شد. نفرات برتر این مسابقات در هر رشته جواز حضور در مسابقات سراسری قرآن کریم نیرو‌های مسلح کشور که بهمن‌ماه سال گذشته به میزبانی سپاه پاسداران برگزار شد را نیز کسب کردند.

اعلام اسامی راهیافتگان به مرحله کشوری پانزدهمین دوره «ترنم وحی»

اسامی قبول‌شدگان مرحله کشوری پانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم «ترنم وحی» که از سوی مؤسسه کشوری مهد قرآن برگزار می‌شود، آذرماه سال گذشته اعلام شد.

این آزمون ویژه حافظان کل قرآن عضو شعب مهد قرآن در سراسر کشور برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آن توانستند در مرحله کشوری آزمون، حد نصاب لازم را دریافت کنند که براین اساس بیشترین تعداد حافظ کل قبول شده در مرحله کشوری این آزمون به ترتیب از مهدهای قرآن‌ استان مازندران، تهران، قزوین، یزد، مرکزی، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و سمنان بودند.

۱۶۷ قرآن‌آموز دوره تابستانی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تجلیل شدند

اختتامیه نودونهمین دوره آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع) 10 آبان سال گذشته در تالار شیخ صدوق شهر ری برگزار شد که طی آن از 167 قرآن‌آموز این دوره که مربوط به ترم تابستان اداره کل امور قرآنی این آستان بود، تجلیل به عمل آمد.

رئیس سی‌وهشتمین جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان منصوب شد

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آبان‌ماه سال گذشته در حکمی، عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه را به عنوان رئیس سی‌و‌هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور که بخش آوایی آن بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، منصوب کرد.

برگزاری یادواره شهدای قرآنی با محوریت جلسات قرآنی شهیدپرور

اعضای کمیته شهدای قرآنی کنگره ملی شهدای پایتخت، ۳۰ آبان سال گذشته گردهم آمدند تا درباره زمان و نحوه برگزاری هشتمین یادواره شهدای قرآنی به بررسی و تبادل نظر بپردازند.

در این نشست که به میزبانی سازمان دارالقرآن‌ الکریم برگزار شد، رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت که این یادواره با محوریت جلسات قرآنی اساتیدی چون مرحوم علی اربابی، محسن خدام حسینی و سیدمحسن موسوی بلده و شاگردان شهید این جلسات برگزار می‌شود.

نخستین آئین نکوداشت بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآنی برگزار شد

در نخستین آئین نکوداشت بانوان مبلغ و محفل‌دار قرآنی که با عنوان «همایش اخلاق و معنویت» و با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دوم آذر سال گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، از 20 بانوی منتخب مبلغ و محفل دار قرآنی تجلیل به عمل آمد. دبیری این همایش را زکیه عبداللهیان به عهده داشت.

اختتامیه چهل و سومین مسابقات قرآن کارکنان ستاد آجا برگزار شد 

اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان ستاد آجا(وظیفه و پایور) هشتم آذرماه سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت، جانشین سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش در گروه مخابرات آجا برگزار و از 80 برگزیده این دوره از مسابقات تجلیل شد.

اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن بازنشستگان وزارت دفاع برگزار شد

مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات قرآن کریم بازنشستگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها ۱۹ و ۲۰ آذرماه سال گذشته به میزبانی اداره عقیدتی ـ سیاسی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار شد.

این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۵ و ۱۰ جزء و حفظ کل و اذان با رقابت قریب به ۳۵۰ متسابق در چهار گروه بانوان و آقایان بازنشسته، همسران و فرزندان دختر و پسر به صورت مجزا برپا شد.

برگزاری ششمین جلسه از دوره آموزش عالی قاریان ممتاز جوان

ششمین جلسه دوره آموزش عالی قاریان ممتاز جوان(تیم ملی قاریان جمهوری اسلامی ایران) از سوی شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، ۲۳ و ۲۴ آذر سال گذشته با حضور ۱۱ قاری جوان حدوداً سی‌ساله و کمتر از آن برگزار شد.

جهش در عرصه تلاوت حرفه‌ای قرآن در جمهوری اسلامی ایران، کادرسازی و ایجاد عقبه مطمئن از قاریان ممتاز و دارای سبک‌های اصیل و بدیع، جریان‌سازی قرآنی در سطح بین‌الملل و تثبیت جایگاه ایران به عنوان پیشتاز عرصه قرائت در جهان اسلام، تقویت ارتباط و تعامل با قاریان ممتاز و رصد مستمر فعالیت‌های ایشان و تولید تلاوت‌های اثرگذار برای پخش از شبکه‌های صدا و سیما و انتشار در فضای مجازی از جمله اهدافی بود که این دوره به دنبال تحقق آن بود.

علی سرابی به سمت دبیر انجمن خادمان قرآن انتخاب شد

شصت و ششمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم، ۱۳ آذر‌ سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای این کمیسیون در محل وزارتخانه برگزار شد.

عکس 5

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های ۱۰ ساله محمدرضا پورمعین، به عنوان دبیر سابق انجمن خادمان قرآن، علی سرابی را به سمت دبیر جدید انجمن خادمان قرآن انتخاب کرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی معرفی شد

در جلسه ۸۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی که ۲۸ آذرماه سال گذشته به ریاست حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه برگزار شد، حجت الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور رسمی حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی را به عنوان دبیر جدید شورای توسعه فرهنگ قرآنی معرفی کرد.

انتهای پیام
captcha