آغاز فرایند رأی‌گیری در خراسان رضوی
کد خبر: 4202702
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

آغاز فرایند رأی‌گیری در خراسان رضوی

از دقایقی پیش فرایند رأی‌گیری از واجدین شرایط، همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز فرایند رأ ی گیری در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، از دقایقی پیش فرایند رأی‌گیری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، از واجدین شرایط، همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی از ۸ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۸ امروز 11 اسفندماه، ادامه دارد.

4 میلیون ۷۵۰ هزار نفر واجد شرایط رأی‌دهی در سراسر استان خراسان رضوی وجود دارد که در این انتخابات، در سرنوشت خود مشارکت خواهند کرد.

بعد از تهران، بیشترین واجد شرایط در خراسان رضوی هستند و از مجموع ۸ نامزد برای مجلس خبرگان ۶ نفر منتخب خواهند بود.

از مجموع ۸۱۵ نفر کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی، ۱۸ کرسی مجلس را به دست خواهند گرفت که این تعداد نامزدها در ۱۲ حوزه انتخابیه هستند و مشهد دارای ۵ نماینده در مجلس شورای اسلامی است. حوزه انتخابیه سبزوار و نیشابور ۲ نماینده را انتخاب خواهند کرد و ۹ حوزه دیگر تک نماینده خواهند بود.

۴۶۲۷ شعبه برای اخذ آرای مردم تعیین شده است که از این تعداد ۴۵۷۲ شعبه مربوط به خراسان رضوی است که آرای انتخابات خبرگان نیز در آن اخذ می‌شود. همچنین حوزه انتخابیه فاروج از خراسان شمالی با قوچان مشترک است. ۵۵ شعبه اخذ رأی به مجموع اضافه و در مجموع ۴۶۲۷ شعبه اخذ رأی را شامل می‌شود.

از مجموع ۸۱۵ نامزد این دوره از انتخابات ۶۹۷ آقا و ۱۱۸ بانو در سطح استان کاندید شدند ضمن اینکه صندوق‌های رأی مجلس خبرگان آبی‌رنگ و صندوق‌های رأی مجلس شورای اسلامی قرمزرنگ است.

انتهای پیام
captcha