دعوت جامعه قرآنی البرز برای حضور پر‌شور در انتخابات
کد خبر: 4202230
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

دعوت جامعه قرآنی البرز برای حضور پر‌شور در انتخابات

تعدادی از فعالان قرآنی البرز ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور باشکوه در انتخابات پیش‌ رو، انتخابات را آزمونی بزرگ و سرنوشت‌ساز و فرصتی برای تجلی اراده ملی و حراست از مردم‌سالاری دینی بیان کردند.

دعوت جامعه قرآنی البرز برای حضور پر‌شور در انتخابات

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز با اشاره به نزدیک شدن روز انتخابات با اشاره به آیه 58 سوره مبارکه نساء «إِنَّ ٱللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّواْ ٱلأَمَٰنَٰتِ إِلَىٰٓ أَهلها» گفت: حکومت الهی امانتی است که باید به اهلش سپرد و انتخابات در این عصر شیوه ادای امانت است، هر چند انتخاب حق ماست ولی بیش از آن تکلیفی الهی برای ادای دین است.

با حضور در انتخابات نه تنها در تعیین سرنوشت خود حتی به اندازه یک رأی در سرنوشت یک جهان سهیم خواهیم بود. جهان ما جهان تزاحم و آمیختگی خوب و بد و زیبا و زشت است. ما در دوران عسرت آخرالزمان و گرفتار مکر زمانه‌ هستیم.

ما در محاصره‌‌ اولویت‌ها و فوریت‌ها و مصلحت‌ها هستیم و به همین مقدار هم در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهیم بود. به همان میزان که با انتخاب ما رنج‌ها اندکی کاهش یابد، آبروی دین خدا کمتر آسیب ببیند، خِرد و خردمندان کمتر منزوی شوند، فرصت‌طلبان کمتر مجال یابند. حتی اگر یک رأی از من باعث تقویت جبهه‌ حق، باعث قوت قلب مادر شهید و باعث ناامیدی شیاطین‌ و لبیکی به بزرگ علمدار جبهه توحیدی در تاریخ ظلمانی امروز جهان باشد، به همان میزان ادای دین کرده و به دستور قرآن عمل کردم.

حضور در انتخابات نمایش قدرت نظام به دشمنان است

حجت‌الاسلام امیر فضلعلی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت کوثرالنبی البرز نیز گفت: بعضی از ایام زندگی انسان، این خصوصیت را دارد که سرنوشت بخش عمده‌ای از زندگی را یا بخشی از زندگی را در آن، انسان تعیین می‌کند. اگر بخواهیم تشبیه کنیم، مثل «لیلةالقدر» که هر سال، لیلةالقدر برای انسان سرنوشت‌ساز است. 

هنگام انتخابات هم برای یک ملت، برای یک دوره‌ای، برای برهه‌ای سرنوشت‌ساز است؛ بنابراین این لحظه را من شخصاً قدر می‌دانم و توصیه به ملت عزیزمان هم می‌کنم که قدر بدانند و با رأی خودشان، اراده خودشان، همت و خواست خودشان، تکلیف تقنین در چهار سال آینده را ان‌شاءالله روشن کنند.

مشارکت بیشتر و قوی‌تر در انتخابات، یعنی اظهار قدرت بیشتر به دشمنان آشکار و پنهان. هرچه حضور در انتخابات بیشتر باشد، نمایش قدرت به دشمنان بیشتر خواهد بود و این «اظهار قدرت»، «بازدارندگی» ایجاد خواهد کرد. این همان مضمون آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال است که می‌فرماید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ؛ در برابر آن‌ها (دشمنان) آنچه توانایی دارید از قدرت آماده کنید و همچنین اسب‌های ورزیده برای میدان نبرد تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و همچنین گروه دیگری از دشمنان غیر از این‌ها را که شما نمی‌شناسید و خدا می‌شناسد نیز خواهند ترسید.»

اگر مردم و خواص سیاسی، به یاری ولی خدا شتافتند و در بزنگاه‌های سرنوشت‌سازی همچون انتخابات، مجذوب شعارهای فریبنده جریان نفاق و بیماردلان سیاسی نشدند و کسانی را برای اداره امور کشور برگزیدند که بیشترین قرابت فکری را با مبانی دینی و انقلابی داشتند، آن‌گاه بی‌تردید سرعت پیشرفت نظام اسلامی به سمت تحقق آرمان‌هایش، چندبرابر خواهد شد.

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است

مهین‌دخت زیدی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت رایحة‌طیبة البرز نیز اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک جهاد واقعی در برابر دشمنان است و طبق وعده الهی، این جهاد مخلصانه ملت ایران می‌تواند مسیر حرکت به سمت قله‌ها را تسریع نماید، «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِین‏؛ و آن‌ها که در راه ما با خلوص نیت جهاد کنند، قطعا هدایتشان خواهیم کرد و خدا با نیکوکاران است.» (سوره عنکبوت، آیه ۶۹)

در انتخابات پیش رو هر برگ رأی به منزله سلاحی است در برابر دشمن که اگر از آن غفلت شود، چه بسا طمع دشمن برای تهاجم را بیشتر خواهد کرد، ما اگر به دنبال برپایی عدالت در جامعه هستیم، اولاً باید در انتخابات حضور یابیم و ثانیاً افرادی را برگزینیم که کارنامه و عملکردشان مملو از مصادیق عدالت‌خواهانه و تلاش برای مبارزه با فساد است.

این فعال قرآنی ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در انتخابات بیان کرد: وظیفه شرعی همه ما ایرانیان است که در این دوره شرکت پرشوری داشته باشیم و رأی دهیم تا عزت و شرف را برای میهن اسلامی‌مان رقم زنیم.

انتخابات مهم‌ترین موضوع در تعیین سرنوشت کشور است

علی گلدوست، مسئول دارالقرآن سپاه البرز نیز اظهار کرد: در زمینه انتخابات باید به چند نکته توجه کرد اولاً انتخابات یعنی انتخاب کردن و بحث انتخاب در زندگی بسیار حائز اهمیت است و اکنون که در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم، باید به رأی دادن و انتخاب نماینده‌ اصلح توجه کنیم.

وی ادامه داد: نظام و کشور ما زمینه‌ای فراهم کرده تا هر ایرانی بتواند در سرنوشت ممکلت خود دخالت داشته باشد و اظهار نظر کند و لذا باید از کسانی که این زمینه را فراهم کردند، تشکر کنیم که در رأس آن حضرت امام خمینی(ره) و سپس شهدایی که در این راه و برای مملکت جان خود را فدا کردند.

این فعال قرآنی توضیح داد: بهترین مشوق برای حضور پرشور در انتخابات، آگاهی مردم از اهمیت این موضوع است. انتخابات می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت مردم، ممکلت و آینده نظام داشته باشد. در این چهار دهه که از انقلاب گذشته، روندی که حفظ شده روندی صعودی و تلاش همه مسئولان این بوده که به هدفی که امام راحل داشتند، برسیم.

گلدوست ادامه داد: تبلیغات منفی نیز که امروز در جامعه ما وجود دارد و علی‌رغم مشکلات اقتصادی که وجود دارد، اما مردم همیشه در صحنه هستند و برای حفظ نظام حرکت می‌کنند به‌ویژه در انتخابات گذشته نیز حضور پرشوری داشتند.

مسئول دارالقرآن سپاه البرز گفت: به عنوان یک شهروند و هموطن ایرانی از مردم استان درخواست دارم به طور جد و به فرمایش رهبر انقلاب اول وقت رأی داده و پای صندوق رأی برویم و با شور و حال زیاد شرکت کرده و دیگران را نیز ترغیب و تشویق کنیم. چون شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی ما است تا شرایط بهتری را رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha