مؤلفه‌های انتخاب اصلح برای مردم تبیین شود
کد خبر: 4201620
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
رئیس جهاددانشگاهی لرستان:

مؤلفه‌های انتخاب اصلح برای مردم تبیین شود

فرهاد فرامرزیان انتخابات در کشور را ترجمان مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: شاخص‌ها و مؤلفه‌های انتخاب اصلح از سوی رسانه‌ها برای مردم تبیین شود.

فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان امروز، پنجم اسفندماه در سخنانی با اشاره به انتخابات و ضرورت شرکت مردم در این آزمون سیاسی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام راحل(ره) دستاوردهای فراوانی برای مردم داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ترجمان مردم‌سالاری دینی و حکومت مردمی است، اضافه کرد: برخلاف رژیم پهلوی که هرگز به رای و نظر مردم اهمیت داده نمی‌شد در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران انتخابات فراوانی برای تعیین ارکان حاکمیت این نظام از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شده است.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه انتخابات تجلی مردم‌سالاری دینی و نشان‌دهنده اقتدار یک حاکمیت است، افزود: در سطح بین‌المللی حضور گسترده مردم چه در انتخابات و چه در راهپیمایی‌ها بر صلابت عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید و هر رأی مردم تأییدکننده نظام جمهوری و خار چشم دشمنان اسلام است.

فرامرزیان با بیان اینکه مردم در 11 اسفندماه جاری مانند سال‌های گذشته با مشارکت حداکثری و حضور مقتدرانه خود برگ زرینی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خواهند زد، گفت: مهمترین مشکلات لرستان بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانجات استان است که در دولت سیزدهم اقدامات فراوانی از سوی مدیریت ارشد استان برای احیای کارخانجات کمک به اشتغال و رونق تولید انجام شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان بیان کرد: اقدام اورژانسی مجلس و نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی باید تعیین و تخصیص ردیف‌های اعتباری برای استان‌های کمتر توسعه یافته در حوزه صنعتی و شتاب در جذب سرمایه‌گذار یا بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران ملی و هلدینگ‌های اقتصادی از جمله بنیاد مستضعفان شستا باشد.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات اورژانسی استان از جمله بیکاری جوانان و سرمایه‌گذاری باید نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های اثرگذار از جمله کمیسون بودجه حضور داشته باشند، اظهار کرد: باید نمایندگان آینده لرستان در مجلس در جهت توسعه زیرساخت‌های استان از قبیل تکمیل آزادراه خرم‌آباد به اراک و نیز تلاش در جهت تکمیل راه‌آهن خرم‌آباد تلاش کنند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان اضافه کرد: همراهی کامل و جامع نمایندگان با مدیریت ارشد لرستان که در حال حاضر با تلاش و استفاده از تمام ظرفیت‌ها پروژه راه‌آهن خرم‌آباد به درود را از سر گرفته است و بیش از ۱۷ کارگاه در آن مشغول به فعالیت هستند می‌تواند در جهت رفع چالش از اساسی استان که توسعه زیرساخت‌هاست مثمرثمر بوده و سوت قطار را در مرکز استان به صدا در بیاورد.

فرامرزیان با بیان اینکه چالش دیگری که در حوزه لرستان می‌تواند با هم‌افزایی نمایندگان مجلس و مدیریت ارشد استان برطرف شود تلاش در جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری و منابع طبیعی استان است، گفت: در سنوات اخیر به هر دلیلی از توجه به بخش و ظرفیت گردشگری و منابع طبیعی بکر استان غفلت شده است که باید نمایندگان با هم‌افزایی و تعامل سازنده با مدیریت ارشد در جهت آن تلاش کنند.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان در خصوص انتخاب اصلح و معیارهای این انتخاب افزود: مجلس عصاره یک ملت است و افرادی که به آن ورود می‌کنند چون نماینده کل کشور ایران محسوب می‌شوند و بر سرنوشت کل کشور اثرگذار هستند باید شاخصه‌ها و معیارهای مهمی داشته باشند.

فرامرزیان ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه انتخاب اصلح برای مردم باید ولایت‌پذیری و التزام فرد به ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام باشد. در وهله اول مهمترین شاخصه انتخاب اصلح، وفاداری فرد به نظام است.

وی دیگر شاخصه انتخاب اصلح را برنامه‌محوری و  برنامه‌دار بودن فرد دانست و گفت: فردی که می‌خواهد به‌عنوان نماینده مردم فعالیت کند باید برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف با ارائه راهکارهای علمی بیان کند. شاخصه دیگری که می‌تواند به انتخاب اصلح کمک کند تجربه سابقه و رزومه فرد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخابات و ایجاد شور و نشاط بین مردم اظهار کرد: رسانه‌ها امروز به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی مطرح می‌شوند و با توجه به ورود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شاهد اثرگذاری بیشتر رسانه‌ها در سطح کشور هستیم.

وی در خاتمه گفت: رسانه‌های رسمی مجوزدار که ذیل وزارت ارشاد فعالیت می‌کنند نقش بسیار مهمی در بیان شاخص‌ها و مؤلفه‌های انتخاب اصلح دارند.

انتهای پیام
captcha