تمجید حافظ اندونزیایی از سطح بالای مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران
کد خبر: 4201406
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

تمجید حافظ اندونزیایی از سطح بالای مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران

کامل عبدالمنان احمد فوزی، حافظ قرآن کریم از کشور اندونزی که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران شرکت کرده است، سطح بالای برگزاری این رقابت‌ها را تحسین کرد.

کامل عبدالمنان احمد فوزی، حافظ قرآن کریم از کشور اندونزی در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تحسین فضای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران، تصریح کرد که در بخش ترتیل مسابقات شرکت کرده است.

 وی درباره فراگیری و حفظ قرآن کریم گفت: من از کودکی و زمانی که 7 ساله بودم آموزش و فراگیری قرآن کریم را آغاز کردم. پدر و مادرم هر دو قاری قرآن بودند که این امر به من کمک زیادی کرد. ضمن اینکه در سن 15 سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شدم.

این شرکت‌کننده اندونزیایی برای تمام شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران آرزوی موفقیت کرد.

کامل عبدالمنان احمد فوزی با بیان اینکه از زمانی که 15 ساله بوده است قرائت قرآن کریم را در مدرسه شیخ مصطفی اسماعیل در اندونزی دنبال کرده است، افزود: درحال حاضر در دانشگاه علوم قرآنی جاکارتا در زمینه علوم قرآنی، حدیث و تفسیر تدریس می‌کند.

وی درباره سبک قرائت خود نیز تصریح کرد که روایت حفص از عاصم و ورایت ورش از نافع قرائتی است که وی از آن استفاده می‌کند.

این حافظ قرآن کریم در پایان آیاتی از سوره‌های مبارکه انبیاء و قصص را تلاوت کرد.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از ۲۶ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد و تا دوم اسفندماه ادامه داشت.
این مسابقات در بخش برادران (بزرگسالان و دانش‌آموزی) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل از ۲۷ بهمن تا اول اسفندماه جاری، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان (بزرگسالان و دانش‌آموزی) در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار شد.
مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شد و پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند.
مخاطبان ایکنا می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اخبار این رویداد را مشاهده کنند.

انتهای پیام
captcha