میزبانی 60 بقعه متبرکه لرستان از جشن‌های نیمه شعبان
کد خبر: 4200658
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

میزبانی 60 بقعه متبرکه لرستان از جشن‌های نیمه شعبان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: مراسم جشن نیمه شعبان در 60 بقعه متبرکه استان همراه با برنامه‌های سخنرانی و مولودی‌خوانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری مراسم جشن به مناسبت نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان و جشن‌های ولادت امام زمان(عج) در 60 امامزاده استان برگزار می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه 12 امامزاده شاخص در استان نیز مراسم‌ جشن به‌صورت استانی را دارند و جمعیت بیشتری را شامل می‎شوند، ادامه داد: برپایی ایستگاه صلواتی، آذین‌بندی، پذیرایی، سخنرانی و مولودی‎خوانی، جلسات تبیینی با موضوع فرهنگ مهدویت و انتظار  از جمله مهمترین برنامه‌های جشن‌های نیمه شعبان است و برنامه احیای شب نیمه شعبان نیز در بقاع متبرکه‌ای که متقاضی داشته باشند نیز برگزار می‌شود.

داستان‌های زندگی امام زمان(عج) برای كودكان بازگو شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه به فلسفه انتظار و اینکه باید فرزندان خود را با فلسفه غیبت امام زمان(عج) آشنا کنیم، گفت: امام زمان(عج) زمانی كه ظهور می‌كند جامعه ايده‌آل و متناسب با تعاليم الهی قرآن و سنت اهل‌ بيت(ع) ايجاد می‌كند، جامعه‌ای كه در آن عدالت به معنای حقيقی و واقعی پياده می‌شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه جامعه‌ای كه حضرت مهدی‌ موعود(عج) تشكيل می‌دهد جامعه‌ای است كه آرزوی همه انبياء و اوليا را عملی می‌كند، اضافه کرد: جامعه شيعی زمانی منتظر واقعی امام زمان(عج) است كه افراد آن در رفتار، گفتار و كردار جا پای معصومين(ع) بگذارند و در این زمان امام زمان(عج) می‌آيد كه حق مظلومان را بگيرد؛ لذا جامعه شيعی و جامعه اسلامی ما بايد از هر لحاظ به معنای واقعی خوب و الگو باشد كه بتوانيم ذكر يابن‌الحسن(عج) را به زبان بياوريم.

این کارشناس مذهبی با بيان اينكه آشنا كردن فرزندان با فرهنگ انتظار موجب ايجاد احساس آرامش خاطر و عزت نفس در آنان می‎شود، اظهار كرد: نه تنها دوری جوانان بلكه دوری خانواده از معنويات و اعتقادات موجب فاصله گرفتن از فرهنگ انتظار می‎‌شود اگر در خانواده فرزندان با معنويت پرورش يابند و نهاد خانواده با فرهنگ انتظار و مهدويت آشنا باشد همين امر سبب می‌شود كه جامعه شهری و كشور آباد شود.

وی با بیان اینکه جامعه با مهدويت و فرهنگ انتظار يا همان فرهنگ ناب امام زمان(عج) واكسينه می‎‌شود، افزود: برای پياده كردن فرهنگ معنويت و انتظار و فرهنگ ناب مهدويت بايد به دستورات امام زمان(عج) عمل كرد، بايد بدانيم معصومين(ع) در مورد امام زمان(عج) چه گفته‌اند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان ادامه داد: بازگويی داستان‌های زندگی امام زمان برای كودكان و سرنوشت معصومين(ع) خيلی خوب است، بيان اين داستان‌ها سبب می‎‌شود كودكان با اخلاق، آداب و احكام عبادت آشنا شوند، لذا ضرورت دارد دستگاه‌های فرهنگی كه در اولويت هستند با فرهنگ‌سازی در مورد فرهنگ مهدويت و انتظار فضای جامعه را برای ظهور منجی بشريت آماده كنند.

انتهای پیام
captcha