امامزاده سیدغیاث‌الدین مهریز مرمت می‌شود
کد خبر: 4200488
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

امامزاده سیدغیاث‌الدین مهریز مرمت می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز از آغاز مرمت امامزاده سید غیاث‌الدین به‌عنوان مشهورترین و باشکوه‌ترین زیارتگاه شهر خبر داد.

امامزاده سیدغیاث‌الدین مهریزبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی یزد، علی‌اکبر قانعی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز از آغاز مرمت امامزاده سیدغیاث‌الدین خبر داد و گفت: امامزاده سیدغیاث‌الدین(ع) در کنار مسجد جامع مهرپادین واقع‌ شده و مشهورترین و باشکوه‌ترین زیارتگاه شهر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز افزود: این بنا دارای یک گنبد به قطر 16 متر و ارتفاع هشت و یک گلدسته به ارتفاع 25 متر است. تاریخ احداث این بنا به سال ۵۷۰ هجری قمری می‌رسد که سال‌ها به صورت خرابه‌ای بوده و در سال 1342 مرمت و بازسازی‌ شده است.

به گفته وی، در وسط این بقعه صورت قبری به بلندی و عرض ۱/۲۵ و طول ۲/۵۰ متر قرار دارد که اطرافش کاشی‌کاری شده و قبل از مرمت یادشده، زیادتر از یک متر آن زیر خاک بوده است.

قانعی گفت: مرمت بنای تاریخی امامزاده سید غیاث‌الدین با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز آغازشده و شامل استحکام‌بخشی، شفته ریزی، اجرای آجر فرش کف است.

انتهای پیام
captcha