حضور در انتخابات، دفاع نرم و مؤثر از انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4200133
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
امام جمعه کرمان:

حضور در انتخابات، دفاع نرم و مؤثر از انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه ۱۱ اسفندماه ملت ما در آزمون بزرگی قرار دارند و حضور پرشور در انتخابات بیانگر انسجام ملی و وحدت داخلی کشور است، گفت: دفاع نرم و مؤثر از انقلاب شکوهمند اسلامی، بُرد خارجی مشارکت بالای مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۷ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: هر کسی که تقوای الهی پیشه کند سختی‌ها را پشت سر خواهد گذاشت و بر مشکلات پیروز می‌شود. همه در امتحان هستیم و با رعایت تقوا سربلند می‌شویم.

وی با اشاره به مباحث گذشته در مورد راه‌های تربیت از منظر قرآن، افزود: یکی از راه‌های تربیتی این است که انسان خود را با کسانی که عمل و رفتارشان مورد رضایت خداوند است همراه کند و اگر می‌خواهید تربیت قرآنی در زندگی و رفتار شما تأثیرگذار باشد باید با انسان‌های راستگو همراه باشید.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم با تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: جوانان آینده کشور را در دست دارند و باید راه جهاد، عزت و افتخار کشور را با انگیزه و تکلیف‌محوری ادامه داده و پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانند.

وی با تسلیت سالروز شهادت شهید محلاتی و اشاره به در پیش بودن روز حوزه‌های علمیه و روحانیت، افزود: حوزه‌های علمیه و روحانیت در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند. شهدا، جانبازان، رزمندگان بسیاری از این گروه هستند و با توجه به تعداد طلبه‌ها و روحانیت، آنها در روزهای سخت در صف اول دفاع از ارزش‌ها و انقلاب بودند.

علیدادی‌سلیمانی گشایش سفارت فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جای سفارت جعلی اسرائیل را یک حرکت بزرگ و انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: کودتای انگلیسی ننگینی که رضاخان را بر کشور حاکم کرد یکی از برگه‌های تلخ تاریخ است و انگلیسی‌ها این جنایت بزرگ را مرتکب شده و در ایران که دارای قدمت تاریخی طولانی و مردم سلحشوری بود دخالت کردند و کشور دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری شد.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، تصریح کرد: مردم و به ویژه جوانان با حضور خود نشان دادند که آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی، غرور ملی و عزت اسلامی برای آنها مهم است و این حضور قابل تقدیر است اما آزمون مهمی که در پیش داریم بحث انتخابات است و ۱۱ اسفندماه ملت ما در آزمون بزرگی قرار دارند که امیدواریم همانطور که در ۲۲ بهمن امسال خوش درخشیدند در انتخابات هم حضور گسترده داشته باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان با بیان اینکه حضور پرشور در انتخابات بیانگر انسجام ملی و وحدت داخلی کشور است، گفت: دفاع نرم و مؤثر از انقلاب شکوهمند اسلامی، بُرد خارجی مشارکت بالای مردم در انتخابات است. همه شرایط برای انتخابات پر شور فراهم شده و باید از دست‌اندرکاران انتخابات تشکر کنیم.

وی در ادامه به بیان توصیه‌هایی برای نامزدهای انتخاباتی، دست‌اندرکاران ستادهای تبلیغاتی و هواداران پرداخت و افزود: بر نامزدها لازم است که فضای انتخابات را به سمتی ببرند که انتخابات رقابتی که بر آن اخلاق و دیانت حاکم است، رقم بخورد. نامزدهایی که از دیانت و اخلاق فاصله بگیرند پسندیده مردم و رسالت انقلابی نیستند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مبلغان و هواداران باید مراقب باشند تا برای دنیای دیگران، آخرت خود را به خطر نیاندازند و رضایت خداوند را در نظر داشته باشند، اظهار کرد: باید فضای انتخابات را کاملاً دینی، اخلاقی و اسلامی پیش ببریم تا حماسه ۱۱ اسفند به نفع اسلام و انقلاب اسلامی رقم بخورد.

خبرنگار، عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha