ابوبکر البغدادی آرزو داشت خلافتش به رم برسد + فیلم
کد خبر: 4200106
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸
همسر سرکرده معدوم داعش در نخستین‌ مصاحبه تلویزیونی:

ابوبکر البغدادی آرزو داشت خلافتش به رم برسد + فیلم

همسر اول «ابوبکر البغدادی» سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش در مصاحبه با شبکه سعودی «الحدث»، اسراری از زندگی شخصی او و واپسین روز‌های خلافت خودخوانده‌اش فاش کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، اسماء محمد، همسر ابوبکر بغدادی، رهبر گروه «داعش» برای نخستین بار از زمان کشته شدنش در پنج سال پیش، رازهایی از زندگی او در گفت‌وگو با شبکه «العربیه و الحدث» را فاش کرد.
شبکه «العربیه و الحدث» عربستان برای اولین بار مصاحبه‌ای اختصاصی با همسر خطرناک‌ترین مردی که سال‌ها دنیا را تهدید و وحشت زده کرد، انجام داد.

همسر البغدادی در بخشی از سخنانش، از نحوه پیوستن همسرش به گروه «القاعده» در سال 2010 می‌گوید که چگونه آگاه شده، همچنین از روابطش با اعضای خانواده و روابط با اسیران را بازگو کرد‎.


اسماء در این گفتگوی تلویزیونی جزئیات لحظات آخر زندگی شوهرش قبل از حمله آمریکا در سوریه را نیز با دقت بیان می‌کند.

أسما محمد در این مصاحبه گفت: ابوبکر البغدادی پس از اینکه مسئولیت خلافت اسلامی را به عهده گرفت، دچار غرور شد. من تا قبل از خطبه مشهور البغدادی در مسجد جامع موصل از انتخاب او به عنوان خلیفه داعش اطلاع نداشتم. او آرزو داشت دامنه خلافتش به رم برسد.
وی افزود: من از ازدواج البغدادی با یک دختربچه عراقی غافلگیر شدم. او حتی دختر خود را نیز که ۱۲ سال سن داشت شوهر داد. من هرگز مشاهده نکردم که البغدادی از کشته شدن همرزمانش ناراحت شده باشد.

اسما محمد تصریح کرد: من سال ۲۰۰۸ متوجه شدم نیروهای آمریکایی در تعقیب البغدادی هستند. نیروهای آمریکایی هنگامی که دنبال البغدادی بودند، به خانه‌اش حمله و برادر بزرگ او را بازداشت کردند. شرایط داعش پس از کشته شدن «ابو سیاف» در سال ۲۰۱۵ فاجعه‌بار شد. البغدادی با محافظان اندک تردد می‌کرد تا جلب توجه نکند. او از پهپادهای آمریکایی هراس داشت و بسیار به مسائل امنیتی اهمیت می‌داد.



همسر اول البغدادی با بیان اینکه بیگانگان تفکر داعش را هدایت و رهبری می‌کردند، ادامه داد: اعضای داعش شمار زیادی یتیم و بیوه از خود به جای گذاشتند. از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ زندگی ما ثبات نداشت و همیشه در نقل و انتقال بودیم. من غیر از الشیشانی با هیچیک از رهبران داعش دیدار نکردم.

وی همچنین گفت: ابوبکر البغدادی شیفته زنان بود و به همین علت خلافت اسلامی را به خلافت زنان تبدیل کرد. او ۱۰ کنیز داشت.او غیر از من سه زن و ۱۰ کنیز داشت. یکی از زن‌های او سوری و دیگری چچنی بود.

ابوبکر البغدادی؛ خطرناک‌ترین تروریست

نام بغدادی، ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی مشهور به ابوبکر بغدادی در 28 ژوئن 1971 میلادی متولد شد.

او رهبر سازمان «دولت اسلامی عراق» و جانشین ابوعمر البغدادی بود، تا اینکه بین گروه مسلح عراق و سازمان «جبهه نصره شام در سوریه» را تحت اسم «داعش» مخفف «سازمان دولت اسلامی در عراق و شام» اتحاد ایجاد کرد. که همه جزو سازمان‌های تروریستی بودند.
وزارت خارجه آمریکا در 4 اکتبر 2011 ابوبکر بغدادی را یک تروریست جهانی اعلام و 10 میلیون دلار جایزه برای دستگیری و یا قتل او تعیین کرد.
ایالات متحده آمریکا در 16 دسامبر 2016 این مبلغ را به 25 میلیون دلار افزایش داد.
تا اینکه این گروه تروریستی در 29 ژوئن 2014 نام خود را به «خلافت اسلامی» تغییر داد و ابوبکر البغدادی را به عنوان خلیفه منصوب کرد و کنترل مناطق مختلفی از شهرهای عراق و سوریه از جمله، موصل، رقه، تکریت، نینوا، رمادی، کوبانی، دیر الزور، حماه، الحسکه، تل ابیض و مناطقی از حومه حمص را به دست گرفت.
پس از آن گروه‌های تروریستی کشورهای دیگر به داعش پیوستند. تا اینکه در سپتامبر 2014 ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری آمریکا متشکل از 85 کشور و سازمان برای نابودی این گروه تروریستی تشکیل شد.
این وضعیت ادامه داشت تا اینکه آمریکا در 26 اکتبر 2019 در یک عملیات ویژه در استان ادلب شمال غرب سوریه کشته شدن بغدادی را اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha