افزایش هشت درصدی شعبه‌های اخذ رأی در گلستان
کد خبر: 4199507
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان بیان کرد:

افزایش هشت درصدی شعبه‌های اخذ رأی در گلستان

مهاجر با اشاره به در نظر گرفتن یک شعبه اخذ رأی مستقل برای مردم ارامنه در گلستان، گفت: هزار و 514 شعبه اخذ رأی در این دوره از انتخابات برای راحتی مردم و شرکت پرشور آنان در انتخابات در سطح استان در نظر گرفته شده که نسبت به دور گذشته هشت درصد رشد داشته است.

سیدعلی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، سیدعلی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۲۳ بهمن‌ماه در سالن جلسات استانداری گلستان برگزار شد، گفت: مردم بابصیرت و آگاهی خود بار دیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه آفریدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به اینکه مردم نشان دادند که ناراحتی خود از دولت را به پای نظام و انقلاب نمی‌گذارند، اظهار کرد: مسئولان باید در تمامی لحظه‌ها خود را خادم مردم بدانند و قدردان حمایت‌های مردم باشند.

مهاجر با تشکر از اصحاب رسانه برای تلاش‌‌های مجاهدانه و دلسوزانه برای جهاد تبیین، بیان کرد: افراد با داشتن یکی از پنج سند هویتی کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت برای حضور پرشور در انتخابات می‌توانند شرکت کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، بررسی صلاحیت در سه مرحله هیئت اجرایی، نظارت و شورای نگهبان اتفاق می‌افتد، ادامه داد: ۳۰۶ نامزد در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان تأیید صلاحیت شده که این تعداد در مقایسه با دوره قبل انتخابات مجلس افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به اینکه کاندیدها در پنج مؤلفه احراز هویت شدند، تصریح کرد: از لحاظ جنسیت ۲۷۴ نفر مرد و ۳۲ نفر زن، از لحاظ مذهب ۲۳۹ نفر شیعه و ۶۷ نفر اهل سنت و از نظر قومیتی ۲۱۷ نفر از این افراد فارس، ۷۰ نفر ترکمن، ۱۸ نفر سیستانی و ۲ نفر بلوچ هستند.

مهاجر، مردم را یکی از ارکان انتخابات برشمرد و افزود: 810 نفر معتمدین مردمی شناسایی شده که ۳۸۹ نفر فارس، ۳۰۰ نفر ترکمن و ۷۹ نفر سیستانی، ۱۳ نفر بلوچ و ۲۹ نفر از سایر اقوام هستند.

وی حضور قومیت، مذهب و جنسیت برای برگزاری یک انتخابات پرشور را یک فرصت دانست و افزود: از جهت‌دهی انتخابات به سمت مسائل قومی و مذهبی باید پرهیز کرده و مردم باید با حضور در پای صندوق رأی فرد اصلح را انتخاب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به یک هزار و 514 شعبه اخذ رأی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری در گلستان، گفت: این میزان نسبت به دوره قبل هشت درصد رشد داشته و یک شعبه اخذ رأی مستقلاً برای استان گلستان برای مردم ارامنه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha