تأیید صلاحیت بیش از ۶۷ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس در کرمان
کد خبر: 4199399
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

تأیید صلاحیت بیش از ۶۷ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس در کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان از تایید صلاحیت ۶۷/۷ درصد داوطلبان نمایندگی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی از استان کرمان خبر داد و گفت: هر فردی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته محترم است و هیچ يک از فرمانداران و مدیران حق دخالت شخصی در انتخابات را ندارند. 

رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، رحمان جلالی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان صبح امروز، ۲۳ بهمن‌ماه در نشست خبری با موضوع انتخابات، ضمن قدردانی از مردم برای حضدر در راهپیمایی ۲۲ بهمن، از تأييد صلاحیت ۶۷.۷ درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان کرمان خبر داد.

وی به آمار تأیید صلاحیت شده شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۶۶.۷ درصد، حوزه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی ۸۱.۸ درصد، حوزه جیرفت و عنبرآباد ۶۵ درصد، حوزه رفسنجان و انار ۸۰ درصد، زرند و کوهبنان ۷۱ درصد، سیرجان و بردسیر ۴۷.۸ درصد، شهربابک ۷۶ درصد، کرمان و راور ۶۵ درصد و حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و جازموریان ۵۳ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحيت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه داوطلبان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تا ۲۵ بهمن‌ماه برای تغییر حوزه‌های انتخابیه فرصت دارند، تصریح کرد: تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن‌ماه آغاز و تا نهم اسفندماه ادامه دارد. تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز از سوم اسفندماه آغاز می‌شود و تا نهم ادامه دارد.

وی با اشاره به تجمیع و آماده شدن لیست امکانات ادارات و نهادهای دولتی استان برای تبلیغات انتخاباتی نمایندگان، تصریح کرد: دومین مانور انتخاباتی، ۲۴ بهمن‌ماه در سراسر کشور برگزار و در این مانور خطاها و ایرادات احتمالی در فرآیند برگزاری انتخابات برطرف می‌شود.

جلالی با بیان اینکه قرارگاه مرکزی انتخابات شامل پنج میز تخصصی در حوزه‌ مشارکت، امنیت، سلامت، اجرایی و رقابت شکل گرفته و فرمانداران اقدامات و برنامه‌های خود را در ارتباط با میزها بیان می‌کنند، گفت: دو هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی در استان کرمان در نظر گرفته شده که از این تعداد حوزه انتخابیه کرمان و راور با ۴۶۸ صندوق بیشترین و شهرستان گنبکی با ۲۵ صندوق کمتری صندوق رأی را دارند. ۹۶۰ صندوق رأی سیار و ۹۲ صندوق رأی مربوط به مناطق صعب‌العبور است.

رئیس ستاد انتخابات استان در پایان با تأکید بر اینکه امانتدار مردم در برگزاری انتخابات هستیم و باید بستر را برای برگزاری انتخابات صحیح فراهم کنیم، اظهار کرد: هر فردی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته محترم است و هیچ يک از فرمانداران و مدیران حق دخالت شخصی در انتخابات را ندارند. 

انتهای پیام
captcha