اهدای قرآن در واکنش به اسلام‌هراسی در هلند
کد خبر: 4199363
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

اهدای قرآن در واکنش به اسلام‌هراسی در هلند

مدیران یک سازمان اسلامی در شهر آرنهم هلند در پاسخ به هتک حرمت قرآن در این کشور، نسخه‌هایی از قرآن کریم را بین مردم توزیع کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی ۲۱، مدیران یک موقوفه اسلامی که شامل شش مسجد در شهر آرنهم هلند است، روز گذشته، 22 بهمن در پاسخ به اقدامات اسلام‌هراسانه گروه‌های افراطی و هتک حرمت قرآن، تعدادی از نسخه‌های قرآن کریم را به زبان هلندی توزیع کردند.

برگزارکنندگان این مراسم، نسخه‌های ترجمه‌شده قرآن کریم به زبان هلندی و کتابچه‌ای حاوی آموزه‌های دین اسلام را در مراسمی با عنوان «قرآن را نسوزانید، بلکه آن را بخوانید»، توزیع کردند.

گالیپ آیدمیر، رئیس سازمان برگزارکننده این رویداد در بیانیه‌ای گفت: آنها می‌خواهند در مقابله با قرآن‌سوزی پیامی را در مورد اهمیت اسلام و قرآن کریم برای مسلمانان به جوانان ارائه کنند.

وی ادامه داد: ما کتابچه‌هایی داریم که معارف اسلام را به زبان هلندی توضیح می‌دهد و نسخه‌هایی از قرآن کریم را که به زبان هلندی ترجمه شده است به مردم می‌دهیم. اینجا هستیم تا به کسانی که درباره اسلام سؤال دارند، پاسخ دهیم و همه را به مساجد خود دعوت می‌کنیم؛ می‌خواهیم از این طریق با مردم در ارتباط باشیم.

مجری این رویداد با اشاره به اینکه خواستار اتحاد و همبستگی مردم آرنهم هستیم، افزود: قرآن یا هر کتاب آسمانی نباید سوزانده شود، بلکه باید خوانده شود.

گفتنی است، ادوین واگنسفلد، رهبر جنبش نژادپرست افراطی «علیه اسلامی‌سازی غرب»، ماه گذشته تلاش کرد یک نسخه از قرآن کریم را  بسوزاند که با اعتراض مسلمانان موفق به این کار نشد.
ماه گذشته نیز دو سازمان اسلامی Daliel و Waaromislam، یک کمپین اهدای قرآن را رد هلند راه‌اندازی کردند. آنها هدف خود را تشویق به تقویت همزیستی هماهنگ در زندگی روزمره خواندند و بر اهمیت خواندن کتاب به جای سوزاندن تأکید کردند.

این سازمان‌ها اظهار کردند: اقدامات واگنسفلد که نه تنها آزادی بیان را محدود می‌کند بلکه فعالانه به دنبال توهین و آسیب رساندن به مسلمانان هلندی بوده، باعث تلاش جمعی برای ترویج تفاهم و وحدت شده است.

این دو سازمان اقداماتی را برای برپایی غرفه‌هایی به منظور گفت‌وگو با مردم درباره اسلام انجام دادند که این اقدام منجر به گرایش حداقل ۱۰ نفر به اسلام شده است.

علاوه بر افزایش علاقه به اسلام و واکنش مشترک به اقدامات مملو از نفرت PEGIDA، یک تغییر اساسی در محیط سیاسی در هلند رخ داده و حزب راستگرای PVV  به رهبری گیرت ویلدرز، سیاستمدار مشهور اسلام‌ستیز این کشور که اخیراً در انتخابات پارلمان به پیروزی رسیده اعلام کرده که برخی از سیاست‌های خود ضد مسلمانان را کنار گذاشته است.

انتهای پیام
captcha