هم‌افزایی اهالی قرآن با شعار «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4198169
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

هم‌افزایی اهالی قرآن با شعار «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان

در نشست هم‌اندیشی اساتید و چهره‌های قرآنی تأکید شد: هم‌افزایی اهالی قرآن با شعار «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال با مشارکت مردم و همه نهاد‌های قرآنی در رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، در آستانه ماه مبارک رمضان چهره‌ها و فعالان قرآنی کشور گرد هم آمدند تا با اجرای یک برنامه مدون، طرحی نو را اجرایی کنند تا انس بیشتر عموم مردم با قرآن در ماه رمضان نهادیه شود.

بر همین اساس نشست چهره‌های قرآنی امروز دوشنبه شانزدهم بهمن‌ در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، حافظ و پیشکسوت قرآنی کشور، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآنی همچون عباس سلیمی، احمد ابوالقاسمی، احمد حاجی شریف و ... برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست با بیان اینکه باید کاری کرد که مردم خودشان هم برای رسیدن به اهداف قرآنی مشارکت کنند، گفت: با این اقدام زمینه انس با کتاب الهی در ماه رمضان بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های حاکمیتی متعدد به ویژه نهاد‌های آموزشی را در ماه رمضان بیش از پیش پای کار قرآن بیاوریم، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان خداوند در‌های رحمت را باز می‌کند. برهمین اساس باید از این فضای معنوی استفاده کنیم و قرآن را در متن زندگی جاری کنیم.

حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، حافظ و استاد پیشکسوت قرآن کریم در این نشست با بیان اینکه حرکت هم‌افزای قرآنی برای ماه مبارک رمضان موضوع اصلی این نشست است، گفت: هر ساله در این ماه هر نهادی برنامه خاص خود را دارد که اگر این برنامه در ابعاد ملی صورت گیرد، مشارکت هم افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اصل موضوع این است که ماه رمضان برنامه جمع‎خوانی و قرآن‌خوانی داریم، اما حضرت آقا فرمودند که چقدر خوب است با تدبر در قرآن همراه شود، تصریح کرد: تعبیر ایشان این بود که‌ وقتی در جلسات بودم، آیات را که معنا می‌کردیم قاری هم آن را قرائت می‌کرد.

حاج‌ابوالقاسم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار قرآن، راهبری جریان قرآن را به خوبی عهده‌دار هستند، ادامه داد: کتاب طرح اندیشه اسلامی نیز متناسب با همین امر به نگارش درآمده است. علاوه بر این، توفیقات ما و جریان مستضعفان در جهان و شکست دشمنان همه بر پایه همین امر است. این کتاب باور‌های انقلاب را با تطبیق بر جریان اجتماعی و‌ مثال‌هایی از جهان و حرکت تمدنی تبیین کرده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی برای هم‌افزایی قرآنیان ایجاد انس با آیات الهی است، گفت: باید با ارائه برنامه‌های مختلف افرادی که قرآن می‌خوانند متناسب با این طرح ۳۰ آیه را که مرتبط با جهاد تبیین است، حفظ کرده و آن را درک کنند که امیدواریم با کمک قرآنیان ماه رمضان متفاوتی را تجربه کنیم و از این ماه مبارک بهترین بهره را ببریم.

براساس این گزارش هم‌افزایی اهالی قرآن با شعار «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال با مشارکت مردم و همه نهاد‌های قرآنی در رمضان برگزار می‌شود که در این طرح حفظ موضوعی قرآن پیگیری می‌شود؛ به طوری که ۳۰ آیه از قرآن کریم انتخاب شده و هر شب یکی از این آیات که مرتبط با یک جزء از کلام وحی است، خوانده و برای حفظ در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. این در حالی است که سال‌های گذشته هر کدام از نهاد‌ها به صورت مجزا طرحی راه‌اندازی و به حفظ سوره و آیات مختلف قرآن می‌پرداختند.

هم‌افزایی اهالی قرآن با شعار «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان

در ادامه نشست هم‌افزایی چهره‌ها و اساتید قرآنی، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه «زندگی با آیه‌ها» طرحی است که رمضان امسال با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری با قرآنیان فرمایشات زیادی داشتند که یکی از راهبرد‌های کم‌تر توجه‌شده، تبدیل مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری جامعه است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در برنامه‌های قرآنی وجود دارد که حضرت آقا تأکید دارند باید با انس با قرآن آغاز شده و به قرائت و‌ حفظ و درک مفاهیم الهی ادامه پیدا کند، ادامه داد: برای ماه رمضان ۳۰ فراز انتخاب و با مشارکت نهاد‌ها و چهره‌های قرآنی تبیین می‌شود. در این طرح مردم میدان‌دار خواهند بود که البته برای تحقق این امر هم‌افزایی دستگاه‌ها و‌شخصیت‌های قرآنی لازم است.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز در این نشست با بیان اینکه فرصت طلایی به نام رمضان داریم که می‌تواند هرکسی مجزا اقدامی انجام دهد یا اینکه هم‌افزا فعالیت کنیم، گفت: امسال سعی داریم هر نهادی به جای پرداختن به موضوع خاص بنا بر توانمندی خود، روی یک محور کار کنند. بر همین اساس امسال باید از ماه رمضان بهره‌برداری کنیم و برای هدفی مشترک هماهنگ شویم.

در بخش دیگری از این نشست عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور نیز اظهار کرد: تبلیغ و اطلاع‌رسانی، مشارکت عملی و همچنین ارائه الگو‌های عملی می‌تواند اثرگذاری برنامه‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام
captcha