آزمون سراسری گواهینامه حفظ کل قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 4198045
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
اول اسفندماه

آزمون سراسری گواهینامه حفظ کل قرآن برگزار می‌شود

آزمون سراسری اعطای گواهینامه حفظ کل قرآن کریم با ارائه مدرک سه‌زبانه از سوی مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم برگزار می‌شود.

آزمون سراسری گواهینامه حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، آزمون سراسری گواهینامه حفظ کل قرآن کریم، اول اسفندماه سال جاری از سوی معاونت آموزش مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم قم برگزار و پس از قبولی قرآن‌آموزان در آزمون‌ها، دوره حفظ کل قرآن کریم به صورت تخصصی یک‌ساله، دوساله و حفظ مقطعی برگزار می‌شود.

پس از پایان دوره، گواهی‌نامه پایان دوره تخصصی حفظ کل قرآن کریم و علوم قرآنی به صورت سه‌زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی) از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة‌القرآن‌الکریم و اهل‌البیت(ع) به حافظان کل قرآن کریم ارائه می‌شود‌.

نحوه برگزاری آزمون از کل محفوظات قرآن‌آموزان به دو شکل آزمون شفاهی 60 نمره و آزمون کتبی 40 نمره خواهد بود که آزمون کتبی به صورت پرسش‌های چهار‌گزینه‌ای و به شکل سراسری برگزار می‌شود و محتوای آن فقط از حُسن حفظ است.

اما آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم توسط نفر اول شورای آموزش استانی که متقاضی از آن در این آزمون شرکت کرده است، صورت می‌گیرد که در این آزمون معمولاً پنج پرسش پرسیده می‌شود.

سایر مقررات حضور در این آزمون به قرار زیر است:

ـ شرکت تمامی قرآن‌آموزان حافظ کل مؤسسه (تخصصی و مقطعی) در آزمون گواهی‌نامه حفظ کل (سه زبانه) بلامانع است.

ـ شرکت حافظان کل محترم به صورت آزاد در آزمون مذکور بلامانع است و پس از قبولی در آزمون گواهینامه ایشان به عنوان داوطلب آزاد ثبت خواهد شد.

ـ در صورتی که قرآن‌آموز حد نصاب نمره قبولی آزمون گواهینامه حفظ کل را دریافت نکند مجدداً می‌تواند در آزمون سال آینده شرکت کند.

ـ محدودیت سنی جهت شرکت در این آزمون وجود ندارد.

با توجه به اینکه سالی یک مرتبه آزمون گواهینامه حفظ کل قرآن کریم برگزار می شود، لذا مدیران استانی باید سریعاً اسامی افرادی را که تمایل به  شرکت در آزمون مذکور را دارند به معاونت آموزش قم اعلام کنند تا جهت هماهنگی با شورای آموزش استان‌ها اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام
captcha