دستیابی به صنعت ماهواره، بهت و حیرت دشمنان را به ارمغان آورد
کد خبر: 4197476
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
امام جمعه گرگان:

دستیابی به صنعت ماهواره، بهت و حیرت دشمنان را به ارمغان آورد

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد هستند تا با بیان مشکلات داخلی و اقتصادی کشور، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور را به حاشیه ببرند، گفت: پرتاب ماهواره ثریا که برگرفته از دانش بومی است، بهت و حیرت دشمنان را به همراه داشت.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 13 بهمن در مصلی وحدت گرگان با اشاره به بخشی از خطبه 190 نهج‌البلاغه گفت: از این خطبه در می‌یابیم همه انبیا در ابتدا باید عبد بوده و به مراحل عالیه بندگی رسیده باشند تا به مقام رسالت نائل شوند، لذا ریشه همه فضائل، بندگی خدا بوده و ما نیز باید برای رسیدن به مقام بندگی تلاش کنیم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم(ص) تاریخ و زندگی همه بشریت را متحول کرد، اظهار کرد: تمام رسالت پیامبر(ص) دعوت مردم به اطاعت از خدای متعال بوده و با وجود توطئه‌های دشمن از ایستادگی و جهاد در راه خدا عقب نشینی نکرد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو ضمن تسلیت شهادت امام موسی‌الکاظم(ع) و رحلت پدربزرگوار امام علی(ع)، ادامه داد: ابوطالب همچون مؤمن آل فرعون بوده که برای دفاع از پیامبر(ص) و انجام تکالیفش ایمان خود را کتمان می‌کرد.

وی با اشاره به روز 19 بهمن ماه منسوب به روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نیروی هوایی آن زمان یا وجود رژیم شاهنشاهی و بدون در نظر گرفتن شرایط در مدرسه علوی با امام خمینی(ره) بیعت کردند و این امر به نوبه خود قابل تقدیر و ستایش است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه دست‌یابی به صنعت ماهواره و هوا و فضا در انحصار تعداد معدودی از کشورهای جهان است، بیان کرد: پرتاب ماهواره ثریا با ماهواره‌ بر قائم_۱۰۰ در مدار ۷۵۰ کیلومتری و پرتاب سه ماهواره دیگر در کمتر از سه هفته بهت و حیرت دشمنان را برانگیخت‌.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه ساخت ماهواره و ماهواره‌ بر تماما برگرفته از دانش بومی و محققان ایرانی است، افزود: دشمنان درصدد هستند تا با بیان مشکلات داخلی و اقتصادی کشور، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور را به حاشیه ببرند، زیرا دریافتند کشوری که با وجود ۴۵ سال محاصره‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و‌ ... مستقل از قدرت‌های شرق و غرب به موفقیت برسد، به زودی نیز مشکلات دیگر خود را حل می‌کند.

وی با اشاره به نمایشگاه علمی که در حسینیه حضرت امام(ره) برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه پیشرفت‌های علمی را به تصویر کشیده و نشان از قدرت و حرکت رو به جلو جوانان ایرانی در همه عرصه‌ها دارد.

امام جمعه گرگان گفت: استفاده از بمب‌های فسفری سفید توسط اسرائیل برای مردم غزه توسط محققان سراسر دنیا تأیید شده که این بمب‌ها باعث نابودی و حتی خشکسالی زمین‌ها را به همراه دارد.

انتهای پیام
captcha