طرح جدید مؤسسات اسلامی هلند برای مقابله با هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4197369
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

طرح جدید مؤسسات اسلامی هلند برای مقابله با هتک حرمت قرآن

تعدادی از سازمان‌های اسلامی در هلند به منظور جلوگیری از حملات مکرر به قرآن کریم، طرحی را به مسئولان این کشور ارائه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از رأی الیوم، بنیاد K7 هلند که شامل هفت سازمان اسلامی این کشور است و 200 مسجد در آن عضویت دارند، با همکاری کارشناسان حقوقی، طرحی برای منع هتک حرمت به ساحت قرآن کریم مطابق با قوانین اروپا و هلند تهیه کرده است.

این طرح، مشتمل بر 5 ماده است و به انجمن شهرداری‌ها و انجمن شهرداران این کشور ارسال شده است و هدف آن تضمین بیشترین میزان همزیستی و صلح در جامعه در چارچوب آزادی بیان است.

نورالدین الاوالی، مدیر پلتفرم سازمان‌های اسلامی Regenmund (SPIOR) گفت: هتک حرمت قرآن توسط ادوین واگنسفلد، رهبر حزب راست افراطی و نژادپرست پگیدا که در چندین شهر انجام داد، تحریک‌کننده و توهین آمیز بود.

وی افزود: واگنسفلد این حملات را به بهانه آزادی بیان انجام داده و از نظر ما، این اقدام در محدوده آزادی بیان قرار نمی‌گیرد.

الاوالی تأکید کرد که آزادی مذهبی در هلند توسط قانون حمایت می‌شود، اما در مورد افراد و احزاب ضد اسلامی در این کشور اقدامی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هفت تشکل اسلامی که شامل حدود 200 مسجد هستند، طرحی را برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن کریم تهیه کرده‌اند؛ این طرح از آتش زدن قرآن در تظاهرات جلوگیری و از همزیستی دینی حمایت می‌کند و دو قطبی سازی و تحریکات را در جامعه از بین می‌برد.

اخیراً ادوین واگنسفلد نسخه‌هایی از قرآن کریم را در مقابل سفارتخانه‌های تعدادی از کشورها در شهر لاهه هلند پاره کرد. هفته قبل مسلمانان هلند پس از تلاش نافرجام وی برای هتک حرمت قرآن، نسخه‌های رایگان قرآن کریم را میان مردم توزیع کردند.

ماه گذشته پلیس هلند به مسلمانانی که سعی در جلوگیری از سوزاندن قرآن کریم در ملأعام توسط افراط‌گرایان راست‌گرا در شهر آرنهم هلند داشتند، حمله کرد؛ حدود ۱۰ نفر از تندروهای گروه پگیدا در مراسم آتش زدن قرآن و تحریک مسلمانان در این شهر شرکت کردند. در بیانیه شهردار این شهر آمده بود که سوزاندن قرآن اقدامی غیرقانونی محسوب نمی‌شود و پیش‌تر مجوز آن دریافت شده است.

انتهای پیام
captcha