هدف اصلی مشارکت در انتخابات نیاز جامعه به مدیریت است
کد خبر: 4197036
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

هدف اصلی مشارکت در انتخابات نیاز جامعه به مدیریت است

نماینده ولی فقیه در کردستان هدف اصلی مشارکت در انتخابات را نیاز جامعه به مدیریت ذکر کرد و گفت: مردم باید افرادی را برای اداره کشور انتخاب کنند و امر مشارکت مردم در اداره امور از گذشته تاکنون تداوم داشته است.

نشست هم‌اندیشی انتخاباتی در دانشگاه پیام نور کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، 10 بهمن در نشست هم‌اندیشی با موضوع انتخابات که در دانشگاه پیام نور استان کردستان برگزار شد، گفت: ساز و کار انتخابات در جمهوری اسلامی در مقایسه با کشورهای دیگر،‌ کیفیت ورود کاندیداها و تأیید صلاحیت توسط شورای نگهبان و نحوه اجرای انتخابات سه نکته مهم و قابل بحث در این نشست هم‌اندیشی با حضور اساتید است.

وی هدف اصلی مشارکت در انتخابات را نیاز جامعه به مدیریت ذکر کرد و افزود: مردم باید افرادی را برای اداره کشور انتخاب کنند و امر مشارکت حداکثری مردم در اداره امور از گذشته تاکنون تداوم داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: گاهی دولت در کشورهایی که مردم سالار هستند سقوط می‌کند و گاهی نیز پارلمان برخی کشورها به دلیل عدم کارآمد بودن شکست می‌خورد و یا در دور بعد رأی نمی‌آورد، در کشور ما هم دولت‌ها تعویض شده و گاهی قوی و گاهی هم ضعیف هستند.

وی در ادامه گفت: شدت و ضعف عملکرد دولت‌های مختلف امری طبیعی در همه کشورهای جهان است و انتخاب دولت‌ها و نمایندگان مجلس براساس رأی مردم صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی، با اشاره به اینکه اوضاع تنوع انتخاب نمایندگی در کردستان متناسب است، گفت: در هر دوره از انتخابات برگزار شده این وضیعت مطلوب‌تر نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات نباید به دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا برای مردم تبدیل شود، اظهار کرد: همه گروه‌ها و جناح‌ها دچار اشتباه و خطا می‌شوند، لذا ملاک انتخاب باید مؤلفه‌های دیگر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطاب به دانشگاهیان، گفت: سم قاتل برای قشر فرهیخته استخراج مطالب از فضای مجازی و نه براساس مطالعه است؛ اساتید دانشگاه باید سطح مطالعه و دانش خود را افزایش دهند و تحقیق در مورد افراد را براساس مطالعات خود انجام دهند.

انتهای پیام
captcha