مسئولان زمینه نارضایتی مردم را فراهم نکنند
کد خبر: 4196044
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
امام‌جمعه نایین:

مسئولان زمینه نارضایتی مردم را فراهم نکنند

امام‌جمعه شهرستان نایین گفت: تحول و از بین بردن مشکلات با حضور پر تعداد، باشکوه و معنادار مردم در صحنه و پای صندوق‌های رأی اتفاق خواهد افتاد و البته مسئولان بیشتر باید به این واقعیت توجه کنند و نارضایتی مردم را فراهم نکنند.

محمد مطهرخو امام‌جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام‌جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته، ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در هفته پیش‌رو که مهم‌ترین حادثه تاریخی، سیاسی و فرهنگی است و سالروز بازگشت تاریخی امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن سال ۵۷، اظهار کرد: ائمه جمعه در ۲۶ دی‌ماه امسال بار دیگر توفیق دیدار ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را پیدا کردند که ما از طرف مردم سلام‌رسان بودیم و هم ایشان به همه شما عزیزان سلام رساندند که این دیدار، نکته‌ای بسیار ظریف و گویا داشت و آن تأکید بر تثبیت حاکمیت دینی، اسلامی و اخلاقی همراه با سیاست، بینش و بصیرت دینی بود.

وی ادامه داد: در دیدار ۵۰ دقیقه‌ای که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان ۹۹ بار کلمه مردم را به کار بردند که نشان می‌دهد هم ائمه جمعه و هم سایر مسئولان باید به مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند و این را آویزه گوش خودمان کنیم که ما مسئولان به گردن مردم حقی نداریم، این مردم هستند که به گردن ما حق بزرگی دارند.

امام‌جمعه شهرستان نایین با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین(ع) در خطبه سوم نهج‌البلاغه یادآور شد: همه حرف آن حضرت نیز همین است که حق مردم را بگیرید و به خودشان برگردانید که حضور مردم در این کشور حل‌کننده همه مشکلات بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت قبل از انقلاب از سال ۴۲ تا ۵۷ بیان کرد: مردم قبل از انقلاب، دیکتاتوری سیاه، خفقان عجیب، زندان‌های مخوف، شکنجه‌ها و همچنین وابستگی ذلت‌بار به قدرت‌های خارجی و تحقیر را دیدند که حتی شاه کشور را هم انگلیس و آمریکا تعیین می‌کردند. این ملت حاتم‌بخشی شاهان کشور، ترویج اعتیاد و مواد مخدر و گرفتاری به انواع فسادهای مالی و اخلاقی را در بین عالی‌ترین سطوح حکومت دیدند.

مطهرخو افزود: در آن زمان بی‌اعتنایی به مردم، به حساب نیاوردن رأی آنها، فقر و نداری و نبود امکانات حاکم بود که عقب‌افتادگی شدید علمی، صنعتی و بهداشتی و مهم‌تر از این‌ها، عقب‌افتادگی دینی، معنوی و اعتقادی را به دنبال داشت و به‌دلیل وجود همه مشکلات قبل از انقلاب بود که مردم تصمیم به تغییر گرفتند و اراده کردند تا در صحنه حاضر شوند که با کمک رهبری تحول ایجاد شد و انقلاب به پیروزی رسید.

وی تأکید کرد: امروز نیز تحول و از بین بردن مشکلات با حضور پر تعداد، باشکوه و معنادار مردم در صحنه و پای صندوق‌های رأی که حق آنها نیز هست، اتفاق خواهد افتاد و البته مسئولان بیشتر باید به این واقعیت توجه کنند و نارضایتی مردم را فراهم نکنند.

امام‌جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه مسئولان باید به تکالیف خود عمل کنند، مردم نیز حتماً به تکلیف الهی خود در خصوص انتخابات عمل خواهند کرد، گفت: در بسیاری از زمینه‌ها در کشور پیشرفت چشمگیر داشته‌ایم و اکنون بیش از ۷ هزار مسجد در کل کشور شاهد اعتکاف‌هایی است که بیش از ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان آن نوجوان و جوان هستند و این پیشرفت معنوی است.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های حوزه معنویت با افزایش تعداد مساجد و کیفیت مراسم‌های مذهبی گوناگون اظهار کرد: انقلاب ما نوعی انقلاب فرهنگی و هدف اصلی آن این بود و در زمینه‌های بسیاری از جمله قدرت نظامی و هوافضا شاهد پیشرفت‌های چشمگیر هستیم که همه این‌ها به دست مردم رقم خورده است، زیرا دانشمندان از مردم هستند.

حجت‌الاسلام مطهرخو ادامه داد: دشمن درصدد است تا در این ایام، پهلوی و دوران قبل از انقلاب را برای نوجوانان و جوانان که پیش از انقلاب را ندیده‌اند، زیبا جلوه دهد و ما جوانان و نوجوانان را به تحقیق و تحلیل در این زمینه‌ها سفارش می‌کنیم.

وی به بعضی از تصمیمات مجلس و دولت که در ایام انتخابات بحث‌برانگیز است، اشاره کرد و گفت: لایحه افزایش سن بازنشستگی که به تصویب مجلس رسید و منتظر رأی شورای نگهبان است، هم جنبه مثبت و هم جنبه‌ منفی دارد که اگر مثبت نگاه کنیم، به صندوق‌های بازنشستگی کمک می‌شود تا از این حالت ورشکستگی و کمک‌بگیری از دولت خارج شوند و هر چقدر بار این صندوق‌ها از روی دوش دولت برداشته شود، دولت این پول‌ها را صرف منابع و زیرساخت‌های خود می‌کند.

امام‌جمعه شهرستان نایین اضافه کرد: ابتدای دهه ۹۰، این صندوق‌ها برای پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگی، کمتر از پنج هزار میلیارد تومان از دولت کمک می‌گرفتند و این رقم امروز به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که با این روند دولت نمی‌تواند همه منابع خود را صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و یا صرف پرداخت مستمری اعضای این صندوق‌ها کند و باید در این روند فکر و اصلاح شود و البته با این لایحه، سقف پاداش بازنشستگی افزایش می‌یابد.

 وی در پایان یادآور شد: نکته منفی این لایحه این است که در آینده با کاهش ظرفیت اشتغال و افزایش نرخ بیکاری مواجه خواهیم شد؛ این صندوق‌ها منابعی داشتند که با آنها کسب درآمد می‌کردند تا مصارف خود را تأمین کنند و آنجا نقص دارد و منابع را باید به گونه‌ای به‌کارگیری کنند که صرفه اقتصادی داشته باشد و با کسری مواجه نشوند که این لایحه جای نگرانی برای مردم ندارد و عزیزانی که به من گفتید ما به‌دلیل این مصوبه پای صندوق رأی نمی‌رویم، این قضیه در آینده به نفع مردم و دولت تمام خواهد شد و جای نگرانی ندارد، زیرا پیامدهای این قانون تا دو سال دیگر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و پس از آن هم اگر مشکلی ایجاد کند، مسئولان به فکر مردم هستند و قانون را اصلاح می‌کنند.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha