دانشکده‌های علوم اسلامی پل ارتباطی بین دانشگاه و حوزه هستند
کد خبر: 4195508
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
آیت‌الله‌ مدرسی:

دانشکده‌های علوم اسلامی پل ارتباطی بین دانشگاه و حوزه هستند

آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی در دیدار رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا گفت: دانشکده‌های علوم اسلامی پل ارتباطی بین دانشگاه و حوزه هستند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در عراق در دیدار با دکتر محمدحسین عبود، رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا و جمعی از اساتید این دانشگاه که در دفتر خود در کربلا مقدس برگزار شد، گفت: مسئولیت فرهنگ‌سازی جامعه عمدتاً برعهده دانشگاه و نهادهای حوزوی است.

وی تأکید کرد: دانشکده‌های علوم اسلامی که به مطالعه علوم اسلامی، چه در زمینه قرآن و حدیث و چه در زمینه فقه و اصول آن می‌پردازند، پل ارتباطی بین دانشگاه و حوزه را تشکیل می‌دهند. پلی که به‌منظور توسعه تمدن با تحقق اصالت اسلامی در دانشگاه‌ها برای بهره‌برداری از دستاوردهای دین مبین اسلام از یک سو و پیشرفت در حوزه‌ها از سوی دیگر تشکیل شده است که این امر تلفیقی بین اصالت و توسعه را به ارمغان می‌آورد.

 آیت‌الله‌العظمی مدرسی افزود: دانشجویان نیازمند درس‌های آگاهی‌بخشی هستند که آنها را به افق‌هایی فراتر از افق درسی که تجربه می‌کنند ببرد و روحیه ایمان و تقوا را در آنها پرورش دهد و رابطه آنها را با خداوند متعال اصلاح کند.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha