اجرای سیدابوالفضل اقدسی در مسابقات قرآن بنگلادش + عکس
کد خبر: 4195192
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

اجرای سیدابوالفضل اقدسی در مسابقات قرآن بنگلادش + عکس

سیدابوالفضل اقدسی، نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش شب گذشته اجرای خود را انجام داد.

اجرای موفق نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش + عکس

به گزارش ایکنا، سیدابوالفضل اقدسی، نوجوان حافظ کل قرآن کریم که طی روزهای گذشته به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش اعزام شده بود، شب گذشته اول بهمن‌ماه اجرای خود را انجام داد.

در این مسابقات که به صورت ضبط تلویزیونی برای پخش در ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی شده است، پرسش‌های متفاوتی از شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود، از جمله سؤالات، یک پرسش هفت‌سطری و نیز قرائت کلماتی از یک آیه از سوی یکی از داوران و اعلام نام سوره از سوی شرکت‌کننده است.

این مسابقات در فضای باز برگزار می‌شود و در آن حافظانی از 10 کشور شامل کشورهای ایران، بنگلادش، یمن، سوریه، عمان، مصر، الجزایر، تانزانیا، لیبی و اردن حضور دارند. 

بر اساس اطلاعاتی که از این مسابقات منتشر شده است، تمام 10 شرکت‌کننده هدایایی را دریافت خواهند کرد و نماینده کشور بنگلادش نیز پس از یک دور رقابت با حافظان قرآن بنگلادش، به این مرحله راه‌یافته است.

در این مسابقات مجموعاً 12 نفر از اساتید بین‌المللی قرآن در گروه داوری حضور دارند که در بخش‌‌های حُسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید به ارزیابی شرکت‌کنندگان می‌پردازند.

سیدابوالفضل اقدسی هفته آینده به کشور بازخواهد گشت. 

سیدابوالفضل اقدسی، حافظ کل قرآن و ساکن شهر رشت با ۱۵ سال سن، در حال حاضر در کلاس نهم مشغول تحصیل است و نکته جالب در مورد اعزام وی به مسابقات بنگلادش این است که وی ۲۷ دی‌ماه آخرین امتحان درسی خود را برگزار کرد و بلافاصله ۲۸ دی به بنگلادش اعزام ‌شد.

وی از شش‌سالگی قرآن را به صورت حرفه‌ای زیر نظر استادان گیلان از جمله فرهاد فلاحپور آغاز کرد و در ۱۰ سالگی حفظ قرآن را به اتمام رساند.

او سال قبل در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور الجزایر، که به صورت آنلاین برگزار شد، حضور داشت، اما در نهایت موفق به دریافت رتبه‌ای نشد. 

انتهای پیام
captcha