برگزاری بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام
کد خبر: 4194818
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

برگزاری بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام

بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام با عنوان «دانش‌آموز کاتب قرآن کریم» دوم بهمن‌ماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) و مدارس شهرستان ساوجبلاغ با حضور شش هزار و 24 دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام در ساوجبلاغبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری‌، امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام با حضور شش هزار و 24 دانش‌آموز این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: رهبر فرزانه انقلاب تأکید دارند که آینده این ملت، انقلاب و جهان به قرآن وابسته است و امروز شعار دنیاى اسلام باید بازگشت به قرآن و عمل به آن باشد.

وی ایده شکل‌گیری رویداد دانش‌آموز کاتب قرآن کریم که بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم در جهان اسلام است را حاصل برنامه‌ریزی با نگرش جهادی در اتاق فکر مشترک ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس و دفتر امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ و گروه جهادی امداد معلول عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۵ هزار نفر در ۳۰۰ مدرسه این شهرستان در مرحله اول این رویداد عظیم قرآنی با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان شرکت کردند که از میان آنها، شش هزار و 24 دانش‌آموز که دارای خط تحریری زیبا و خوانا هستند، توسط بیش از ۵۰ نفر از اساتید خوشنویسی انجمن خوشنویسان شهرستان انتخاب شدند و ان‌شاءالله دوم بهمن‌ماه سال جاری همزمان با سالروز میلاد امام جواد(ع) در مصلی امام خمینی(ره) و مدارس شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسئولان کشوری و استانی، در یک روز  اقدام به کتابت قرآن کریم خواهند کرد که این مهم در نوع خود یک حرکت جهادی بی‌سابقه است. 

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه سه هزار و 12 نفر از این کاتبان، دانش‌آموز دختر و سه هزار و 12 نفر، دانش‌آموز پسر هستند، بیان کرد: هر صفحه از این مصحف شریف به نیابت از یکی از شهدای دانش‌آموز انقلاب اسلامی کتابت می‌شود و این قرآن منحصر به‌فرد پس از تصحیح و صحافی و تجلید به رهبر فرزانه انقلاب اهدا خواهد شد.

مختاری ادامه داد: ارتباط ما با این دانش‌آموزان از دو جهت قطع نخواهد شد؛ یک ارتباط فعال قرآنی مستمر با قرارگاه قرآنی شهرستان و دوم معرفی این دانش‌آموزان به مجموعه‌های متولی هنر خوشنویسی که زمینه‌ساز تحول جدی در این زمینه نیز خواهد شد.

اسماعیل رهدار، رئیس ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس‌الشموس و مسئول گروه جهادی امداد معلول نیز درباره رویداد دانش‌آموز کاتب قرآن کریم گفت: رهبر معظم انقلاب، فردای کشور را متعلق به نسل جوان و نوجوان، و آنان را صاحبان و سازندگان آینده کشور می‌دانند و با توجه به فرمایش ایشان مبنی بر اینکه عامه‌ مردم باید با قرآن اُنس بگیرند، برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان جهت آشنایی بهتر و بیشتر با قرآن، سرلوحه فعالیت‌های قرآنی ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس قرار گرفت.

وی این رویداد را بستری مفید برای توجه بیشتر نوجوانان کشور به قرآن و مفاهیم آن دانست و ادامه داد: نیاز اساسی ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) جریان‌سازی فرهنگی است. کار فرهنگی‌ اگر به جریان‌سازی منجر نشود، چه بسا انجام ندادنش بهتر باشد. جریان‌سازی یعنی یک موضوع در حافظه مردم و در گستره مردم، تداوم بخشیده شود. وقتی این‌چنین بر روی یک موضوع کار شود، ایجاد موج می‌کند و در جامعه نهادینه می‌شود و در بین مردم جا می‌افتد و به همین جهت باید برای حصول به مقصود در این فعالیت‌ها، بر روی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کرد و از طریق تفکر جهادی و آموزش مستمر و به روز و جذاب، آنها را با معارف فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) آشنا کرد.

رئیس ستاد کتابت نور بیان کرد: شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به‌عنوان پایلوت اول کتابت قرآن دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است و بعد از آن انتظار گسترش این رویداد را در استان‌های مختلف کشور داریم تا زمینه‌های معنوی و باورهای دینی و قرآنی در بین دانش‌آموزان بیش از پیش تقویت شود.

مسئول گروه جهادی امداد معلول افزود: در این رویداد جهادی، هر دانش‌آموز سه خط از قرآن کریم را که در صفحات مشخص تنظیم و آماده‌سازی شده است، با یک شیوه‌نامه مشخص در یک صفحه کتابت خواهند کرد و بعد از این برنامه، روزانه یک صفحه از قرآن کریم را جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) تلاوت خواهند کرد تا شش هزار و 24 ختم قرآن کریم نیز در این برنامه با هدف انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن صورت پذیرد.

یادآور می‌شود، بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام با عنوان دانش‌آموز کاتب قرآن کریم در دوم بهمن‌ماه سال جاری، ساعت 9 صبح در مصلی امام خمینی(ره) و مدارس شهرستان ساوجبلاغ با حضور شش هزار و 24 دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha