فعالیت 4 هزار مربی در ۱۱۰۰ مرکز کانون پرورش فکری در سراسر کشور
کد خبر: 4194629
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

فعالیت 4 هزار مربی در ۱۱۰۰ مرکز کانون پرورش فکری در سراسر کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه ۱۱۰۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور داریم، گفت: چهار هزار مربی و مربی مسئول در مراکز داریم که پرورش فکری و ارتقای سطح فهم و زندگی اجتماعی را از سن ۶ تا ۱۷ سالگی برعهده دارند.

امین کمالوندی، معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، امین کمالوندی، معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۲۸ دی ماه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها مرجع تخصصی پرورش و ارتقا فرهنگی کودکان و نوجوانان کشور است، اظهار کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرمایه‌ هستند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور داریم، گفت: چهار هزار مربی و مربی مسئول در مراکز داریم که پرورش فکری و ارتقای سطح فهم و زندگی اجتماعی را از سن ۶ تا ۱۷ سالگی برعهده دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه سهم لرستان ۲۰ مرکز است که نسبت به تعداد دانش‌آموزان استان پایین‌ترین سطح ممکن سرانه مراکز ثابت است، افزود: البته در حال حاضر سه مرکز در نورآباد، الشتر و خرم‌آباد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست ساخت داریم که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳ آن‌ها را تکمیل کنیم.

کمالوندی تنها راه جبران کمبود سرانه مراکز ثابت را افزایش مرکز سیار و تماشاخانه سیار در روستاها و مناطق دور افتاده دانست و گفت: همچنین با استفاده از ظرفیت فرهنگی دستگاه‌های دیگر کمبود مراکز را جبران می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طرح بزرگ کانون مدرسه هم یکی دیگر از راهکاری کمبود جبران مراکز ثابت است، افزود: در این طرح بنا بر این است که مدارس با کانون آشنا و کشف استعداد انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از برنامه‌های این کانون را راه‌اندازی واحد‌ها و مراکز سیار، مراکز پستی برای اقصی نقاط استان دانست و گفت: همکاران ما در روستاها و مراکز عشایری با راه‌اندازی تماشاخانه سیار برنامه اجرا می‌کنند.

کمالوندی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم هم‌گرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی وجود دارد که یک مزیت برای پیشرفت برنامه‌ها است.

وی در خصوص کمبود نیرو در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور تصریح کرد: کمبود نیرو وجود دارد، اما با توجه به ضوابط اجرایی و قانون بودجه امکان جذب نیرو وجود ندارد، باید منتظر باشیم که آیا قانون بودجه در سال آینده اجازه جذب نیرو را می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: برای رفع این مشکل البته اضافه کردن ساعات همکاران پاره وقت تا سقف ۱۲۰ ساعت، جذب مربیان به صورت شهریه‌ای، کلاسی و آموزشی به صورت قرارداد پروژه‌‌ی را در دستور کار قرار داریم، قرارداد پروژه‌ی تعریف خاصی دارد و به معنای به کارگیری نیرو نیست.

کمالوندی بیان کرد: اضافه کردن ساعت کار همکاران شاغل به صورت اضافه کار و مأموریت هم از دیگر مواردی است که برای جبران کمبود نیرو داریم.

وی ادغام مراکز کتابخانه‌های پستی و مکاتبه در مراکز سیار و ثابت برای تزریق نیرو را هم از دیگر راهکاری جبران کمبود نیرو در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص برخی مطالب مطرح شده مبنی بر ادغام کانون با نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ریشه عمیقی در تربیت و پرورش فکری کودکان دارد، افرادی که این را مطرح کرده‌اند از ریشه و عمق کانون به عنوان نهاد تخصصی مرجع تربیت و پرورش فکری اطلاع ندارند.

کمالوندی تأکید کرد: نه تنها امکان و برنامه‌ برای تعطیلی و ادغام ۱۱۰۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود ندارد، بلکه کانون بیش از پیش تقویت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha