تلاوت سیدکریم موسوی از آیات سوره الحاقه + فیلم
کد خبر: 4193996
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

تلاوت سیدکریم موسوی از آیات سوره الحاقه + فیلم

سیدکریم موسوی، مبتهل شناخته شده و بین‌المللی کشورمان در محفلی در عراق سوره الحاقه را تلاوت کرده است.

فرازی از تلاوت سیدکریم موسوی در عراق + فیلم

به گزارش ایکنا، همزمان با ایام سالروز عروج سردار شهید قاسم سلیمانی و بر اساس سنتی سه‌ساله، مجموعه محافل انس با قرآن کریم با عنوان «عشرةالفجر القرآنیه» در کشور عراق برنامه‌ریزی و برگزار شد.

امسال نیز این محافل از سوم تا سیزدهم دی‌ماه در کشور عراق و با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز کشورمان برگزار شد. این محافل از سوی موسسه قرآنی بصائر القرآنیه و همچنین الاتحاد و التجمعات القرآنیه کشور عراق برگزار می‌شود. 

از جمله قاریان و حافظان حاضر در این محافل سیدکریم موسوی، مبتهل شناخته شده کشورمان بود که در شهرهای مختلف کشور عراق به اجرای برنامه پرداخت.

با سیدکریم موسوی بیشتر آشنا شویم

این مبتهل بین‌المللی، اول بهمن‌ماه‌ سال ۱۳۵۳ در روستای کوچک ساریه از توابع شهرستان سوسنگرد در استان خوزستان به دنیا آمد. 

وی از زمانی که به شناخت پیرامون خود رسید علاقه وافری به استماع آیات قرآن از اساتید بزرگ مصری نشان ‌داد، بعد از جنگ تحمیلی و نهایتاً کوچ اجباری خانواده ایشان به طرف اهواز این امر با سرعت و برکت بیشتری ادامه پیدا کرد.

سکونت در منطقه‌ای کاملاً مستعد و قرآنی در دوران بعد از مهاجرت و وجود اساتیدی همچون مهدی دغاغله و عباس حزباوی و همراهی آنها باعث شد که این مسیر با سرعت و کیفیت بالاتری صورت گیرد.

با ورود سیدکریم موسوی به گروه تواشیح ثقلین و الهام گرفتن از تجربه‌ها و آموزش‌های مختلف هنرهای قرآنی و در نهایت سفر به کشورهای مختلف و کسب تجربه در امر قرائت و تواشیح و کسب رتبه‌های مختلف استانی و کشوری، عرصه کمتر شناخته شده ابتهال باقی مانده بود تا آن را در کشور به اوج برساند.

نام سیدکریم موسوی و ابتهال در ایران به هم گره خورده است و هر جا نامی از ابتهال برده می‌شود، یکی از اولین افرادی که به ذهن می‌رسد سیدکریم موسوی است. او اگرچه به ابتهال شناخته می‌شود اما در قرائت و تواشیح هم حائز بالاترین رتبه‌ها شده است. 

کسب رتبه نخست مسابقات قرآن دانش آموزان جهان در رشته قرائت و نیز کسب رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن در رشته تواشیح همراه با گروه ثقلین در سال 69 از افتخارات این مبتهل برجسته کشورمان در عرصه رقابت‌های قرآنی است.

گروه تواشیح ثقلین اهواز از جمله گروه‌های شناخته شده کشور است که سیدکریم موسوی افتخار عضویت در این گروه را داشته است. این گروه تا کنون در مناسبت‌ها و مراسم مختلف به اجرای تواشیح در داخل و خارج از کشور پرداخته است.

این مبتهل کشورمان دو فرزند دختر و پسر دارد که نام دختر خود را ابتهال گذاشته است. 

در ادامه تلاوت سیدکریم موسوی از آیات 18 تا 22 سوره الحاقه را می‌بینید.

 
يَوْمَئِذٍ تُعْرَضُونَ لَا تَخْفَى مِنْكُمْ خَافِيَةٌ ﴿۱۸﴾
در آن روز شما [به پيشگاه خدا] عرضه مى ‏شويد [و] پوشيده‏ اى از شما پوشيده نمى‏ ماند
فَأَمَّا مَنْ أُوتِی كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُوا كِتَابِيَهْ ﴿۱۹﴾
اما كسى كه كارنامه‏ اش به دست راستش داده شود گويد بياييد و كتابم را بخوانيد
إِنِّی ظَنَنْتُ أَنِّی مُلَاقٍ حِسَابِيَهْ ﴿۲۰﴾
من يقين داشتم كه به حساب خود مى ‏رسم
فَهُوَ فِی عِيشَةٍ رَاضِيَةٍ ﴿۲۱﴾
پس او در يك زندگى خوش است
فِی جَنَّةٍ عَالِيَةٍ ﴿۲۲﴾
در بهشتى برين [پارس‌قرآن]
انتهای پیام
captcha