زیارت جامعه کبیره؛ گنجینه‌ای برای شناخت امام معصوم(ع)
کد خبر: 4193959
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

زیارت جامعه کبیره؛ گنجینه‌ای برای شناخت امام معصوم(ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو با بیان اینکه امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره از یک سو به جایگاه خداوند متعال در نگاه اهل‌ بیت(ع) اشاره می‌کند و از سوی دیگر رابطه اهل‌ بیت(ع) با پروردگار را بیان می‌کند، گفت: زیارت جامعه کبیره، گنجینه‌ای برای شناخت امام معصوم(ع) است.

زیارت جامعه کبیره

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به ابعاد شخصیتی امام هادی(ع) با بیان اینکه ایشان کار‌های بسیاری برای ترویج دین انجام دادند به بزرگترین دستاورد شیعه از دوران امامت ایشان اشاره کرد و گفت: زیارت جامعه کبیره گنجینه‌ای در زمینه شناخت امام معصوم(ع) است که مخاطب را متوجه شأن و منزلت ایشان می‌کند و بر این اساس با خواندن زیارت جامعه کبیره و تأمل در روایات، انسان متوجه جایگاه امام در دین خدا و زندگی خواهد شد.

وی افزود: فضیلت زیارت جامعه کبیره به حدی است که امام زمان(عج) بر قرائت این زیارت پرفضیلت تأکید کرده‌اند و این نشان از جایگاه بسیار مهم این زیارت در بین ادعیه و زیارات منقول دارد و این زیارت دارای مضامین بسیار عالی است.

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره در واقع گفتار امام هادی(ع) نسبت به سایر ائمه(ع) است که از زیبایی خاصی برخوردار است و به بیش از 200 فضیلت و منقبت از اهل‌ بیت(ع) اشاره می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو اظهار کرد: تمام اسرار الهی از نظر فلسفه، عرفان و قرآن و روایات در زیارت جامعه کبیره نهفته است و در کتاب بحارالانوار در خصوص این زیارت آمده است که صحیح‌ترین زیارت است. تمام فراز‌های این زیارت در روایات معصومین قبل از امام هادی(ع) و پیش از نقل زیارت جامعه کبیره وجود داشته و در واقع تمامی فراز‌های آن با تمامی مبانی مسلم گذشته تطبیق کامل دارد و این زیارت سخنان اهل‌ بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه شیعیان با قرائت این زیارت به مضمون سخنان امام(ع) و جایگاه والای امامت پی می‌برند، بیان کرد: در زیارت جامعه کبیره به تمام آموزه‌های شیعی اشاره شده است.

کریمی گفت: در زیارت جامعه سیری با امام داریم، با تکبیر و شهادتین شروع می‌شود و مقام کبریای الهی در دلمان جلوه می‌کند و بعد ذیل کبریای الهی امام را زیارت می‌کنیم و بعد با تولی و تبری و سیر در مقامات امام درب‌ها به رویمان باز می‌شود و در انتها به این دعا می‌رسیم که خدایا تو من را با امامم گره بزن و مقام معرفت به امام و حقوق امام و رسیدن به رحمت الهی با شفاعت امام را به من بده.

انتهای پیام
captcha