تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در 120 شهر جهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4193584
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در 120 شهر جهان برگزار می‌شود

صدها هزار نفر از مردم حامی ملت فلسطین در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه و با درخواست آتش‌بس، امروز در 45 کشور جهان تظاهرات خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، میلیون‌ها نفر در 6 قاره جهان در حال آماده شدن برای شرکت در راهپیمایی‌های گسترده در سراسر جهان برای درخواست آتش‌بس و پایان دادن به جنگ غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل هستند.

 
«ائتلاف جنگ را متوقف کنید» و «مجمع فلسطین در بریتانیا» دو بیانیه درباره این رویداد جهانی صادر کردند که در آن راهپیمایی‌های روز شنبه را اولین و بزرگترین حرکت هماهنگ بین‌المللی علیه تجاوزاتی که علیه مردم فلسطین در نوار غزه آغاز شده است دانستند. 
 
برگزارکنندگان این رویداد جهانی اعلام کردند که تظاهرات گسترده همبستگی با مردم فلسطین در 45 کشور و بیش از 120 شهر یک روز پس از پایان جلسه دادگاه بین‌المللی کیفری، در رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل برگزار می‌شود. 
 
کیت هادسون، دبیر کل ائتلاف جنگ را متوقف کنید، مستقر در بریتانیا گفت: تظاهرات گسترده شنبه نه تنها پیامی قوی برای اسرائیلی‌ها  بلکه برای قدرت‌های غربی حامی آنها نیز خواهد بود که افکار عمومی آنها می‌گویند به نام ما جنگ و جنایت نکنید. هادسون از مردم با وجدان جهان خواست تا به میلیون‌ها نفری بپیوندند که صدای خود را در سراسر جهان بلند می‌کنند تا فاجعه‌ای را که در فلسطین در حال وقوع است محکوم کنند و خواستار پایان جنگ شوند.
 
وی بر لزوم مشارکت گسترده برای تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها تأکید کرد و گفت: این راهپیمایی به کشورهایی که به اسرائیل موشک می‌دهند این پیام را می‌دهد که از حمایت شهروندان برای اقدامات خود برخوردار نیستند. وی افزود ما باید تغییر بزرگی ایجاد کنیم و در کنار هم باشیم تا امواج این تغییر در سطح جهانی طنین انداز شود و تصویری از امید و آتش‌بس ترسیم کنیم.
 
مجمع فلسطین در بریتانیا نیز اعلام کرد انتظار دارد روز شنبه تظاهرات گسترده جهانی برای درخواست آتش‌بس فوری در غزه برگزار شود. این نهاد افزود نشانه‌هایی از تغییر بزرگ جهانی در مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل وجود دارد و این رژیم همچنان در برابر وجدان بین‌المللی به اتهام نسل‌کشی در نوار غزه محاکمه می‌شود.
 
این مجمع افزود که صدها هزار نفر در بریتانیا به موازات تظاهرات در بیش از 120 شهر در 45 کشور جهان به عنوان یک رویداد محوری برای خواستار پایان جنگ شرکت خواهند کرد.
 
سازمان‌دهندگان، یعنی کمپین همبستگی فلسطین، مجمع فلسطین در بریتانیا، ائتلاف جنگ را متوقف کنید، کمپین خلع سلاح هسته‌ای، دوستان الاقصی و اتحادیه اسلامی در بریتانیا، خواستار این کارزار برای مطرح کردن شعار حمایت از فلسطین و توقف جنگ شدند.
 
این تظاهرات در بریتانیا به دنبال ارسال پیامی قوی به دولت انگلیس و جامعه بین‌المللی است تا از جنگ وحشیانه غزه جلوگیری کند، بی‌عدالتی را نپذیرد و از رنج فلسطینیان بکاهد. این مجمع از شکایت آفریقای جنوبی قدردانی و اعلام کرد: این شکایت نه تنها جدی بودن جنایات را برجسته می‌کند، بلکه تغییر در افکار عمومی جهانی را در نشان دادن بطلان توجیهات بریتانیا و آمریکا برای حمایت از اشغالگران نشان می‌دهد.
انتهای پیام
captcha